در پی اعلام بانک مرکزی افغانستان مبنی بر لغو و تمدید نشدن جواز صرافی‌ها، اتحادیه سراسری خدمات پولی در کشور سر از امروز (شنبه، ۱۸ دلو) دست به اعتصاب کاری زدند. اعضای اتحادیه صرافان هرات نیز در یک نشست خبری خواهان تجدید نظر تصمیم بانک مرکزی افغانستان شدند. بهاءالدین رحیمی، رییس اتحادیه خدمات پولی هرات […]

در پی اعلام بانک مرکزی افغانستان مبنی بر لغو و تمدید نشدن جواز صرافی‌ها، اتحادیه سراسری خدمات پولی در کشور سر از امروز (شنبه، ۱۸ دلو) دست به اعتصاب کاری زدند.

اعضای اتحادیه صرافان هرات نیز در یک نشست خبری خواهان تجدید نظر تصمیم بانک مرکزی افغانستان شدند.

بهاءالدین رحیمی، رییس اتحادیه خدمات پولی هرات هشدار می‌دهد تا زمانی که به خواسته‌های آنان توجه نشود مارکتهای اسعاری، صرافیها و خدمات پولی همچنان بسته خواهد ماند.

تا کنون تنها ۳ صرافی در هرات موفق شده‌اند جواز شرکتی دریافت کنند.

مالکان این شرکتها می‌گویند در نبود برق ثابت و زیرساختهای لازم و با انترنت ضعیف مشتریان خود را از دست داده‌اند و متضرر شده‌اند.

پول‌شویی و حمایت تروریزم از طریق خدمات پولی و صرافی‌ها همواره یکی از نگرانی‌های جدی بوده است.

در پیوند به اعتصاب اتحادیه صرافان هرات و فعالیت غیر قانونی برخی از صرافی‌های بدون مجوز خواستیم نظر د افغانستان بانک هرات را نیز بگیریم، اما این بانک حاضر به پاسخ‌گویی نشد.  

یعقوب مشعوف، آگاه امور اقتصادی از ایجاد محدودیت‌ها بر خدمات پولی و نظام‌مند ساختن این سیستم استقبال می‌کنند و در عین حال تأکید می‌کند که نباید این تغییرات به یک‌بارگی اعمال شوند.

حدود ۴۳۰ صرافی در هرات با مجوز رسمی فعالیت دارند و نزدیک به ۳۵۰ صرافی هم بدون جواز مشغول اجرای حواله‌ها و خرید و فروش اسعار هستند. قاچاق ارز، پول‌شویی و تمویل تروریزم از جمله نگرانی‌هایی است که بیشتر آنها به فعالیت غیر قانونی صرافی‌های بدون مجوز رسمی نسبت داده می‌شوند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد