کشت و برداشت مواد مخدر همچنان در ولایت هرات ادامه دارد. پلیس مبارزه با مواد مخدر می گوید که در حال حاضر در ۹ ولسوالی هرات از جمله ۵ ولسوالی تازه تاسیس و شنیدند کشت مواد مخدر صورت میگیرد. نظام الدین بهاوی، فرمانده پلیس مبارزه با مواد مخدر هرات می گوید که دستکم ۱۰ هزار […]

کشت و برداشت مواد مخدر همچنان در ولایت هرات ادامه دارد.

پلیس مبارزه با مواد مخدر می گوید که در حال حاضر در ۹ ولسوالی هرات از جمله ۵ ولسوالی تازه تاسیس و شنیدند کشت مواد مخدر صورت میگیرد.

نظام الدین بهاوی، فرمانده پلیس مبارزه با مواد مخدر هرات می گوید که دستکم ۱۰ هزار هکتار زمین در این مناطق تحت کشت مواد مخدر قرار دارد.

او گفت:” در ۹ ولسوالی دور دست هرات مواد مخدر کشت می شود و بخصوص تریاک، ولسوالی های است که حاکمیت دولت کمی ضعیف تر است دشمن از همین استفاده میکند، شیندند است تا ۵ ولسوالی و اوبه است و چند ولسوالی، ارقام که ما ازکشت داریم دستکم ۱۰ هزار هکتار زمین است”.

پلیس مبارزه با مواد مخدر هرات می گوید در مناطقی که کشت مواد مخدر صورت میگیرد تحت کنترول مخالفان مسلح دولت هست.

سید وحید قتالی، والی هرات با رد ادعا مبنی بر کشت این مواد در ۹ ولسوالی این چنین میگوید.

او گفت:” همانطوریکه آمار تعداد معتادان که از سوی ادارات ارایه می شود غلط است آمار زمین های زیر کشت مواد مخدر هم غلط است آنها سروی دقیق نکردند نه امکانات هوایی دارند از طریق ستلایت ببینند و نه هم لطف کردند بروند به ولسوالی خود با مردم خود بشینند، بگویید که تا حال از ولسوالی انجیل خارج شدی که آمار این چنینی می دهی ما با مردم خود سر و کار داریم و بعضی از گونه های نباتی که کشت می کردند سال های گذشته مفاد داشت و حالا زعفران را باید که نجات دهیم و نباید که در این حالت باقی بماند”.

فعالان مدنی بر این باورند که نقش رسانه و برنامه های آگاهی دهی میتواند که اذهان مردم را نسبت به کشت و قاچاق مواد مخدر تغییر دهد.

با این حال دهقانان با انتقاد از نبود برنامه های حمایتی و محو کشت مواد مخدر می گویند که نیاز است تا مبارزه جدی و برنامه‌های آگاهی دهی بیشتری روی دست گرفته شود.

حالا امروز اینجا در هرات برنامه نقش رسانه ها بر مبارزه با مواد مخدر راه اندازی شد.

رحیم گل ساروان، مسئول پروژه ی مواد مخدر صدای آمریکا می گوید که تاکنون در ۶ ولایت کشور برنامه‌های آگاهی دهی را جهت مبارزه با مواد مخدر روی دست گرفته اند.

او گفت:” تلاش بر این داریم که برنامه های آگاهی دهی را بیشتر بسازیم و در ۶ ولایت کشور انجام می دهیم جهت آگاهی و حکومت را بیشتر به این وادار کنیم که در این مبارزه نقش بیشتری داشته باشد و جامعه مدنی فعال تر شود”.

پلیس مبارزه با مواد مخدر هرات می گوید که طی سال جاری دست آوردی جهت از بین بردن این مواد نداشته اند.

همواره گفته شده که یکی از راه های تمویل مخالفان مسلح، دولت کشت و برداشت مواد مخدر است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد