امروز نمایشگاهی تحت عنوان “صلح” در هرات راه اندازی شد که دستکم ۳۶ هزار جلد کتاب در آن به نمایش و فروش گذاشته شد. محمد عمر شهاب، رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان هرات می گوید که به استقبال از آمدن صلح، رشد فرهنگ خرید کتاب و مطالعه در این نمایشگاه، ۸ هزار عنوان کتاب را […]

امروز نمایشگاهی تحت عنوان “صلح” در هرات راه اندازی شد که دستکم ۳۶ هزار جلد کتاب در آن به نمایش و فروش گذاشته شد.

محمد عمر شهاب، رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان هرات می گوید که به استقبال از آمدن صلح، رشد فرهنگ خرید کتاب و مطالعه در این نمایشگاه، ۸ هزار عنوان کتاب را به نمایش و فروش گذاشته اند که ۳۰ درصد از کتاب ها از نویسندگان داخلی است.

او گفت:” اما ما به خیلی از مشکلات گرفتار هستم و متاثر هستیم و چند بار از والیان گذشته هم خواستیم که یک زمینی به اختیار ما بگذارند؛ ما توانایی ساخت نمایشگاه دایمی را داریم و یا بتوانیم که سال دستکم سه بار در آنجا نمایشگاه برگزار کنیم و ترویج کتاب دهیم”.

این نمایشگاه که در تالار علامه سلجوقی واقع در کتابخانه عامه هرات موقعیت دارد برای۱۰ روز فعالیت خواهد داشت.

همزمان با بازگشایی دروازه این نمایشگاه، خریداران زیادی به استقبال آمده اند.

اما نبود مکان و نمایشگاه دایمی یکی از گلایه های ناشران و کتابفروشان هرات به شمار می رود.

آنان می گویند که طی سالهای گذشته همواره والیان برای شان وعده ایجاد مکان و نمایشگاه دایمی داده اند اما تاکنون این وعده ها عملی نشده است.

در حال حاضر ۳۰ ناشر و دستکم ۱۰۰ کتابفروشی در هرات فعالیت دارد.

با این همه سید وحید قتالی، والی هرات می گوید که با سرمایه گذاری ناشران، زمین در اختیار شان قرار داده خواهد شد.

او گفت:” دو نمایشگاه در حال کار داریم یکی از سوی صنعتکاران و دیگری از سوی دولت روی دست است اما برای کتابفروشان که در مرکز شهر باشد مکان مناسب نداریم، ما با شهرداری صحبت کردیم متاسفانه در برنامه شهرداری نبود اما زمین های را میتوانیم که فراهم کنیم با اشتراک سرمایه گذاری خود ناشران “.

براساس معلومات اتحادیه ناشران و کتابفروشان هرات، سالانه دستکم ۵۰ هزار جلد کتاب در هرات به فروش می رسد که ۳۰ درصد از کتاب های موجود، از نویسندگان داخلی است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد