سرمای هوا در روزهای اخیر و چرخش ویروس کرونا، سبب افزایش شمار مبتلایان و قربانیان بیماری کووید – ۱۹  شده است. بر اساس آمار اداره ی صحت عامه هرات، ظرف ده روز گذشته بیش از ۵۰ تن پس از ابتلا به ویروس کرونا، جان شان را از دست دادند. در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ بیمار […]

سرمای هوا در روزهای اخیر و چرخش ویروس کرونا، سبب افزایش شمار مبتلایان و قربانیان بیماری کووید – ۱۹  شده است.

بر اساس آمار اداره ی صحت عامه هرات، ظرف ده روز گذشته بیش از ۵۰ تن پس از ابتلا به ویروس کرونا، جان شان را از دست دادند.

در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا، شناسایی شده و مرگ ۵ تن با علایم کرونا به ثبت رسیده است.

محمد رفیق شیرزی، سخنگوی اداره ی صحت عامه می گوید اکنون روزانه بیش از ۶ صد تن از سوی تیم های سیار با علایم کرونا شناسایی می شوند.

شفاخانه های شهید بسیم و شهید رازی، روزانه میزبان ده ها بیمار با علایم کرونا است و آنگونه که آمار رسمی نشان می دهد، دستکم ۳۰ بیمار مبتلا به کرونا تحت مراقبت های شدید بهداشتی هستند.

پیش از این عبدالاحکیم تمنا، رییس اداره ی صحت عامه هرات به مردم هشدار داده بود که آکسیجن تولیدی هرات دیگر برای بیماران کرونایی بسنده نیست و ناگزیرند از خارج از هرات تهیه کنند.

آقای شیرزی گفت: “سردی هوا از یک طرف و بی خیالی مردم از طرف دیگر واقعا شرایط را نگران کننده ساخته، هر ۲۴ ساعت تیم صحی، لحظه های دشواری را سپری می کنند شما آمار را ببینید متوجه می شوید ما از مردم خواهش می کنیم که با بخش صحت همکار باشند”.

با گذشت هر روز، نگرانی از همه گیری کرونا نزد نهادهای صحی بیشتر می شود، اما مردم همچنان توجهی کمتری به پروتکل های سازمان جهانی بهداشت دارند.

به عروسی اشتراک می کنند و در عین حال از دولت می خواهند تالار ها را مسدود سازد.

“حمام ها و تالارهای منطقه ی ما باز هستند و خود ما دیروز عروسی داشتیم چی کار کنیم اگر نرویم ناراحت می شوند ولی باید دولت تالارها را بسته کند تا بیماری بیشتر نشود”. 

بنابر هدایت وزارت صحت عامه به دلیل شروع موج دوم کرونا، باید تمام مراکز مزدحم چون تالارها، مسدود می شد.

۲۹ روز از این فرمان سپری شده و تالارها همچنان به فعالیت شان ادامه می دهند.

صحت عامه هرات می گوید مسدود سازی این اماکن از صلاحیت های اداره ی محلی است اما اداره ی محلی می گوید باید صحت عامه به این مورد رسیدگی کند.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات گفت: “ما تمام امکانات را در خدمت بخش صحت قرار دادیم و صحت عامه در راس کمیته قرار دارد و تمام رسیدگی های لازم را انجام می دهد صحت عامه باید این موضوع را پیگیری کند”.

از زمان شروع همه گیری کرونا تا کنون ۳۵۴ تن در هرات بر اثر ابتلا به کووئید – ۱۹ جان شان را از دست داده اند.

این در حالی است که با شروع موج دوم، گراف مرگ ناشی از کرونا بالاست؛ اماکن عمومی باز است و مسئولیت پیگیری آن را هم هیچ بخشی به عهده نمی گیرد.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد