سرانجام راه آهن هرات – خواف از سوی رئوسای جمهور افغانستان و ایران به گونه ی آنلاین به بهره برداری رسید. دستور حرکت قطار از ایران به سوی روزنک از سوی محمد اشرف غنی و حسن روحانی، رؤسای جمهور ایران و افغانستان داده شد و نخستین قطار به سمت افغانستان حرکت کرد. خط آهن خواف […]

سرانجام راه آهن هرات – خواف از سوی رئوسای جمهور افغانستان و ایران به گونه ی آنلاین به بهره برداری رسید.

دستور حرکت قطار از ایران به سوی روزنک از سوی محمد اشرف غنی و حسن روحانی، رؤسای جمهور ایران و افغانستان داده شد و نخستین قطار به سمت افغانستان حرکت کرد.

خط آهن خواف – هرات در چهار قطعه تعریف شده است؛ دو قطعه این خط آهن در داخل ایران و دو قطعه در داخل افغانستان است.

دولت ایران سه قطعه از این خط آهن را ساخته است. 

هم اکنون ۱۴۰ کیلومتر از مسیر خط آهن هرات – خواف ریل گذاری شده و قرار است که حکومت افغانستان ۸۵ کیلومتر دیگر از این مسیر را بسازد.

این در حالی است که تفاهم نامه ی ساخت قطعه سوم در سال ۱۳۸۵ به امضا رسیده بود و قرار بود که در مدت سه سال به بهره برداری برسد.

محمداشرف غنی، رییس‌جمهوری کشور می‌گوید که افتتاح خط آهن هرات – خواف گام بزرگ برای توسعه و جهش اقتصادی ایران و افغانستان است.

او در یک ویدیو کنفرانس به مناسب افتتاح این خط آهن، امروز را روزی تاریخی در روابط میان دو کشور و گامی بزرگ برای جهش اقتصادی خوانده است.

در همین حال،‌ حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران نیز افتتاح خط آهن هرات – خواف را روز تاریخی در روابط میان دو کشور توصیف کرده و گفته که با بهره برداری از این ریل، روابط میان دو کشور مستحکم تر خواهد شد.

قرار بود که مراسم افتتاحیه‌ی خط آهن هرات– خواف با حضور روسای جمهوری افغانستان و ایران در هرات برگزار شود،‌ اما به دلیل شیوع کرونا آنان از طریق آنلاین این پروژه را افتتاح کردند.

دسته بندی: خبرها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد