زمانی که شما سر به بالین خواب می‌گذارید حتما به فکر این هستید که فردا صبح چشمان خود را باز کنید و در کنار عزیزان تان باشید. در این میان، اما خواب‌هایی هستند که منجر به خواب ابدی و مرگ خاموش می‌شوند. صحت عامه هرات همزمان با فرا رسیدن فصل سرما از افزایش مرگ و […]

زمانی که شما سر به بالین خواب می‌گذارید حتما به فکر این هستید که فردا صبح چشمان خود را باز کنید و در کنار عزیزان تان باشید.

در این میان، اما خواب‌هایی هستند که منجر به خواب ابدی و مرگ خاموش می‌شوند.

صحت عامه هرات همزمان با فرا رسیدن فصل سرما از افزایش مرگ و مسمومیت بر اثر گاز کاربن مونواکساید ناشی از مواد سوختی در خانه‌ها خبر می‌دهد.

محمد رفیق شیرزی، سخن‌گوی صحت عامه هرات می‌گوید که روزانه ۵ تا ۱۰ مورد مسمومیت بر اثر زغال گرفته‌گی و گاز گرفته‌گی به شفاخانه حوزه‌یی هرات مراجعه می‌کنند.

استفاده از سوخت‌های نا مناسب و غیر معیاری همواره در موسم سرما از شهروندان قربانی می‌گیرد.

در تازه‌ترین مورد یک مادر و دختر بر اثر مسمومیت مواد سوختی جان دادند.

شماری از متخصصان بر رعایت نکات ایمنی در هنگام گرم کردن خانه‌ها مخصوصا از طرف شب تأکید دارند.

احمد شاه مشفق، متخصص داخله عمومی توصیه می‌کند که وسایل گرم‌کننده پیش از زمان خواب باید خاموش شوند.

سردرد، تهوع و در نهایت اختلال شعور از علایم ابتدایی گاز گرفته‌گی و زغال گرفته‌گی است. در چنین وضعیتی تنفس هوای تازه و باز کردن در و پنجره‌ها و مراجعه به مراکز صحی توصیه می‌شود.

مواد سوختی، آکسیجن فضای خانه را میسوزانند و گاز کاربن مونو اکساید را تولید می‌کنند.

وزیر احمد سراج، یکی دیگر از متخصصان تأکید دارد که در فصل زمستان منفذهایی باید در خانه‌ها وجود داشته باشد تا هوا و آکسیجن تازه وارد شود.

استفاده از سوخت‌های نامناسب برای گرم کردن خانه‌ها و رعایت نشدن نکات ایمنی از عوامل مسمومیت‌ها و مرگ  ناشی از گاز گرفته‌گی است.

این مشکلات در حالی همه ساله گریبان‌گیر مردم است که حکومت وعده داده بود ۲ سال پس از افتتاح پروژه تاپی گاز به خانه‌های مردم هرات خواهد رسید و استفاده از زغال نیز کاهش خواهد یافت. وعده‌یی که با گذشت ۲ سال همچنان در حد شعار باقی مانده است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد