جان گرفتن دوباره کرونا، وزارت صحت عامه را وا داشت تا رسما شروع موج دوم این همه‌گیری را اعلام کند. بر اساس تازه‌ترین آمار ریاست صحت عامه هرات در ۲۴ ساعت گذشته ۷۱ مورد مثبت کرونا و ۵ مرگ مشکوک به ثبت رسیده است. در همین حال این اداره از مرگ ۲۰ تن در یک […]

جان گرفتن دوباره کرونا، وزارت صحت عامه را وا داشت تا رسما شروع موج دوم این همه‌گیری را اعلام کند.

بر اساس تازه‌ترین آمار ریاست صحت عامه هرات در ۲۴ ساعت گذشته ۷۱ مورد مثبت کرونا و ۵ مرگ مشکوک به ثبت رسیده است.

در همین حال این اداره از مرگ ۲۰ تن در یک هفته گذشته بر اثر کرونا خبر می‌دهد و تأکید دارد که اگر مردم به موارد بهداشتی عمل نکنند، زمستان پر خطری در پیش رو خواهد بود.

محمد رفیق شیرزی، سخن‌گوی صحت عامه هرات می‌گوید که تالارها، کافیشاپها، حمامها و دیگر اماکن عمومی در این ولایت تا زمان نامشخصی حق فعالیت ندارند.

شورای ولایتی هرات نیز از جهش دوباره کرونا در چند هفته اخیر ابراز نگرانی می‌کند.

عبدالرحیم صالحی، عضو این شورا به رادیو معراج می‌گوید که اداره محلی در چنین شرایطی باید با جدیت عمل کند و تمام اماکن عمومی بسته شود.

وزارت صحت عامه از فعال شدن کمیته‌های اضطرار در ۳۴ ولایت افغانستان خبر داده و از شهروندان خواسته تا برای حفظ جان خویش همچنان نکات صحی را رعایت کنند.

جیلانی فرهاد، سخن‌گوی والی هرات از جلسه کمیته اضطرار در این ولایت خبر داده و می‍‌گوید که قرار است روی تمام تدابیر و آمادگی‌ها برای مبارزه با موج دوم کرونا در آن بحث و چاره‌جویی شود.

در کنار تمام نابسامانی‌ها در مدیریت موج اول کرونا، بی‌توجهی مردم به موارد بهداشتی همواره یکی از نگرانی‌های جدی در گسترش و شیوع هر چه بیشتر ویروس بوده است.

حالا که موج دوم کرونا از راه رسیده باز هم دیده می‌شود که کمتر موارد صحی رعایت می‌شود.

هم اکنون نزدیک به ۹ ماه از ثبت نخستین مورد مثبت کرونا در کشور می‌گذرد.

موج دوم کرونا در حالی اعلام می‌شود که به دلیل سردی هوا تجمعات در محیط‌های سر بسته بیشتر شده و این خود به گسترش هر چه بیشتر کرونا دامن زده است.

هر چند هفته‌ی گذشته اعلام شد که واکسن کرونا با تاثیرگذاری ۹۵ درصد تولید شده؛ اما کشورهایی مانند افغانستان تا سالها شاید به آن دسترسی نداشته باشند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد