اهالی ولسوالی غوریان نسبت به عملکرد نیروهای اربکی در این منطقه شاکی اند و میگویند که این نیروها دست به آزار و اذیت مردم می زنند. فضا در غوریان گویا آنقدر خفقان آور شده که مردم حاضر به صحبت با رسانه ها نیستند و آنانی که صحبت میکنند خواهان تغییر نام شان هستند. همزمان اعضای […]

اهالی ولسوالی غوریان نسبت به عملکرد نیروهای اربکی در این منطقه شاکی اند و میگویند که این نیروها دست به آزار و اذیت مردم می زنند.

فضا در غوریان گویا آنقدر خفقان آور شده که مردم حاضر به صحبت با رسانه ها نیستند و آنانی که صحبت میکنند خواهان تغییر نام شان هستند.

همزمان اعضای شورای ولایتی هرات میگویند که شکایت هایی بدست آنان نیز رسیده که نشان میدهد نیروهای اربکی در مواردی دست به ایجاد ناامنی در غوریان میزنند.

اعضای شورای ولایتی هرات عملکرد این نیروها را غیر قابل قبول میدانند.

محمد سردار بهادری، عضو این شورا می گوید که حتی این نیروها دست به کشتن افراد ملکی می زنند و وسایل نقلیه مردم را ضبط و آنان را مورد آزار اذیت قرار می دهند.

اوگفت:” وقتی از این نیروها یکی کشته می شود اینها مردم ملکی را می کشند و تصویر ها موجود است. موتورسیکل مردم را می گیرند و سندش را پاره میکنند و به موتر بار میکنند و با خود می برند، شیشه موتر را میشکنند و دست به ریش افراد بزرگ سال می زنند، بدون استثنا همه مردم به یک صدا از عملکرد نیروهای اربکی ناراضی اند و این مردم را از دولت رو گردان کرده است”.

آقای بهادری میگوید که نسبت به عملکرد نیروهای اربکی، شکایت هایی از سوی باشندگان ولسوالی غوریان دریافت کرده است.

اما مقامات محلی هرات چنین رفتاری را از سوی نیروهای اربکی در غوریان تایید نمی کنند.

آنان می گویند که نارضایتی از اربکی ها فشار گروه طالبان بر مردم است.

با این حال سید وحید قتالی، والی هرات می گوید که فعالیت نیروهای اربکی را بررسی میکند و در صورت تخطی با آنان برخورد خواهد شد.

او گفت:” طالبان رفتند داخل قریه های قدوس آباد، گلوی یک محاسن سفید را گرفتند که بچه های شما بروند بگویند که که ما خیزش های مردمی را نمیخواهیم و این پیام پیام طالب است که با فشار بر سر مردم میگوید برویم اعتراض کنیم، ظلمی که طالب کرده در غوریان هویدا است آدم های که کشته، آدم های که اختطاف کرده و دارایی که دزدی کرده ما به هیچ عنوان کوچیکترین ظلم رفتار غیر قانونی از نیروهای اربکی نمی پذیریم و به کوچکترین شکایت مردم رسیدگی میکنیم”.

براساس معلومات مقامات محلی هرات، در ولسوالی غوریان ۲۰ نیروی اربکی فعالیت دارد که برای تامین امنیت به این ولسوالی اعزام شده اند.

غوریان از جمله ولسوالی هایی است که در این اواخر شاهد افزایش ناامنی ها و حضور گروه طالبان بوده است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد