اعضای دو گروه ۱۰ و ۷ نفری به شمول دو زن، از بزرگترین آدم ربایان و سارقان مسلح از سوی امنیت ملی هرات بازداشت شدند. این افراد در چندین پرونده ی قتل، آدم ربایی، سرقت موتر، موتور سایکل و سه چرخ دست داشتند. ظرف دو ماه گذشته حدود ۶۰ فرد از سوی امنیت ملی بازداشت […]

اعضای دو گروه ۱۰ و ۷ نفری به شمول دو زن، از بزرگترین آدم ربایان و سارقان مسلح از سوی امنیت ملی هرات بازداشت شدند.

این افراد در چندین پرونده ی قتل، آدم ربایی، سرقت موتر، موتور سایکل و سه چرخ دست داشتند.

ظرف دو ماه گذشته حدود ۶۰ فرد از سوی امنیت ملی بازداشت شدند که بیش از ۲۰ تن شان در آدم ربایی دست داشتند.

سید وحید قتالی، والی هرات می گوید هرات تمام نیروی نظامی اش را در صف جنگ قرار داده و تلاش می کند تا اعضای گروه های مخل امنیت را بازداشت کنند.

“پنج دقیقه ما جنگ رو در رو با دشمن نداریم، تنها دشمن شبیخون می زند و با امکاناتی که دارد سربازان ما را هدف قرار می دهد، مقابله ی جنگ جبهه ای را ندارند. اداره ی نظامی شما بسیار قوی است بسیار ضربات به دشمن وارد کرده است و آنها را از پای در آورده است”.

هرات در ماه های اخیر بیش از هر زمان دیگری شاهد نا امنی، سرقت و آدم ربایی بوده است.

در آخرین مورد دیشب، افراد مسلح ناشناس، نیک محمد باغ دشتی، یک تن از بزرگان قومی و سرمایه داران هرات را پیش خانه اش  ترور کردند.

دیروز نیز باشنده گان هرات پس از کشته شدن وحید احمد نانوا، مقابل اداره ی محلی دست به اعتراض زدند و از دولت خواهان عدالت و امنیت شدند.

آقای قتالی می گوید دشمن زمانی که نتوانسته در ولسوالی ها موفقیت کسب کند وارد شهر شده و تلاش دارد وضعیت را متشنج سازد.

“ما مغز دشمن را هدف گرفتیم، قلب این ها را هدف گرفتیم، اندیشه ی اینها را هدف گرفتیم برای اینها دیگه چیزی باقی نمانده داخل کوچه نانوا را می زنند یا معلم را می زنند هیچی دیگری برای آنها نمانده، آخرین تلاش های خود را می کنند”.

همایون، سر گروه یکی از گروه های آدم ربا می گوید، دوست شان قاسم را ربوده و از خانواده اش دو صد هزار دالر را تقاضا کردند.

او و گروهش به قتل دو زن و یک مرد و انجام چهل سرقت مسلحانه متهم هستند.

“قاسم رفیق مان بود او را دزدی کردیم دو لک دالر (دو صد هزار دالر) از خانواده اش تقاضا کردیم. او را بردیم به مرز وقتی که آمدیم به شهر با ما اسلحه بود و امنیت ملی ما را دستگیر کرد”.

شماری از سه چرخه داران که از سوی اعضای این گروه با اسلحه تهدید شدند می گویند که حتی آنها قصد کشتن شان را داشتند.

آنها از اداره ی محلی می خواهند تا افراد بازداشت شده را مطابق قانون مجازات کنند.

“یک جوانی بود که گفت من را تا یک مسیری برسان من اول متوجه نبودم بعدا متوجه شدم که یک موتر هایلکس شیشه دودی ما را تعقیب می کرد وقتی به یک جاده ی خلوت تری رسیدیم من را پایین کردند با اسلحه تهدید ام کردند و سه چرخه ام را بردن از دولت می خواهم که این افراد مجازات کنند”.

اداره ی محلی در حالی از تعهد بیشتر در امر مبارزه با سارقان و آدم ربایان سخن می گوید که صبح امروز افراد ناشناس رییس منابع بشری هرات را از موتر پایین کرده و موترش را با خود بردند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد