از هفته جهانی تغییر اقلیم در هرات امروز در حالی تجلیل شد که دوست‌داران و فعالان محیط زیستی از افزایش آلاینده‌های محیطی هشدار می‌دهند. تغییرات اقلیمی به نگرانی عمده‌یی در سطح جهانی تبدیل شده و از این رو ۲۸ میزان تا ۴ عقرب “هفته جهانی تغییر اقلیم” نام‌گزاری شده. نصیر احمد فضلی، رییس محیط زیست […]

از هفته جهانی تغییر اقلیم در هرات امروز در حالی تجلیل شد که دوست‌داران و فعالان محیط زیستی از افزایش آلاینده‌های محیطی هشدار می‌دهند.

تغییرات اقلیمی به نگرانی عمده‌یی در سطح جهانی تبدیل شده و از این رو ۲۸ میزان تا ۴ عقرب “هفته جهانی تغییر اقلیم” نام‌گزاری شده.

نصیر احمد فضلی، رییس محیط زیست هرات تأکید دارد که باید در افغانستان آمادگی‌ها برای تغییرات اقلیمی، آسیب‌ها و پیامدهای آن به وجود بیاید.

هفته جهانی تغییرات اقلیمی در حالی در هرات تجلیلی می‌شود که تخریب محیط زیست و منابع طبیعی در هرات همواره نگران‌کننده بوده است.

کبیر احمد ایثار, عضو شورای ولایتی هرات از آلوده شدن منابع طبیعی هرات انتقاد دارد و اداره‌های مربوط را متهم به کم‌کاری می‌کند.

هر چند تخریب محیط زیست در افغانستان به شکل بی‌رویه ادامه دارد؛ اما تا کنون با خاطیان برخورد قانونی نشده است.

کابینه افغانستان هفته گذشته طرحی را به تصویب رساند که از این پس با مجرمان محیط زیستی برخورد قانونی خواهد شد.

نور احمد حیدری، معاون والی هرات می‌گوید از این پس با کسانی که در هرات محیط زیست را تخریب کنند برخورد می‌شود.

همزمان با سر شدن هوا استفاده از سوخت‌های نامناسبی چون زغال سنگ، پلاستیک و رابر نگرانی‌ها از افزایش آلودگی هوا را افزایش داده است.

هر چند افغانستان در تولید گازهای گل‌خانه‌یی نقشی ندارد؛ اما در سال‌های اخیر از گزند تغییرات اقلیمی در امان نبوده.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد