هرات، در حالی از افزایش انواع آلوده‌گی‌های محیط زیستی رنج می‌برد که در این ولایت هیچ دست‌گاه و یا آزمایش‌گاهی برای سنجش آلاینده‌های محیط زیستی وجود ندارد. نصیر احمد فضلی، رییس اداره محیط زیست هرات هشدار می‌دهد در صورتی که مشکلات محیط زیستی جدی گرفته نشود هرات از گزند خطرات آن در امان نخواهد بود.“آلودگی […]

هرات، در حالی از افزایش انواع آلوده‌گی‌های محیط زیستی رنج می‌برد که در این ولایت هیچ دست‌گاه و یا آزمایش‌گاهی برای سنجش آلاینده‌های محیط زیستی وجود ندارد.

نصیر احمد فضلی، رییس اداره محیط زیست هرات هشدار می‌دهد در صورتی که مشکلات محیط زیستی جدی گرفته نشود هرات از گزند خطرات آن در امان نخواهد بود.“آلودگی هوا و آب را نسبت به سال‌های گذشته داریم. از بین رفتن علف‌چرها، منابع طبیعی و جنگل‌ها را در هرات داشتیم. عمده‌ترین عوامل آن هم مردم و مهاجرت‌هاست که اصناف مختلف و شهرک صنعتی هم فعالیت دارند.”

هرات، در حالی از آلودگی‌های محیط زیستی رنج می‌برد که به گفته اداره محلی، این ولایت هیچ دست‌گاه و یا آزمایش‌گاهی برای سنجش انواع آلودگی‌ها ندارد.

مونسه حسن زاده، معاون والی هرات بر این باور است که در قسمت محیط زیست به هرات نامهربانی‌های زیادی شده است.

این نگرانی‌ها ام‌روز در یک نشست با مسوولان رسانه‌ها و کنش‌گران مدنی برای بهبود وضعیت محیط زیست در هرات مطرح شد.

شماری از اشتراک‌کنندگان در این برنامه، شهروندان و هم حکومت را به بی‌توجهی به محیط زیست متهم می‌کنند.

هرات، یکی از بزرگ‌شهرهای کشور و مرکز زون غرب است.

فعالیت های صنعتی که از عمده ترین عوامل الودگی محیط زیست است در این ولایت به شکل گسترده جریان دارد.

مسوولان اداره ملی حفاظت از محیط زیست در سفرشان به هرات از توجه بیشتر به این ولایت خبر می‌دهند.

سید میثم احسانی، مشاور اداره ملی حفاظت از محیط زیست وعده می‌دهد که تا سال آینده مالی دستگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها به ارزش ۲ صد هزار دالر برای سنجش میزان آلودگی هوا، خاک، آب و مواد غذایی به هرات اختصاص داده خواهد شد.

نگرانی‌ها از افزایش آلودگی‌های محیط زیستی در حالی در هرات مطرح می‌شود که استخراج غیر قانونی معادن، شکار حیوانات، افزایش جمعیت و وسایل نقلیه، از بین رفتن و سوختن جنگل‌ها و ده‌ها مشکل دیگر همچنان آینده محیط زیستی این ولایت را تهدید می‌کند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد