به دنبال ربودن یک صراف توسط آدم ربایان در هرات، امروز مارکت اسعار مسدود شد. اعضای اتحادیه صرافان هرات در یک تجمع اعتراضی، اعتصاب کاری خود را اعلان کردند و خواهان پیگیری این قضیه شدند. بنابر گفته های صرافان و رئیس این اتحادیه، ساعت ۷ شب گذشته ۱۰ تن از افراد مسلح ناشناس وارد خانه […]

به دنبال ربودن یک صراف توسط آدم ربایان در هرات، امروز مارکت اسعار مسدود شد.

اعضای اتحادیه صرافان هرات در یک تجمع اعتراضی، اعتصاب کاری خود را اعلان کردند و خواهان پیگیری این قضیه شدند.

بنابر گفته های صرافان و رئیس این اتحادیه، ساعت ۷ شب گذشته ۱۰ تن از افراد مسلح ناشناس وارد خانه ی یکی از صرافان در قلب شهر هرات شدند و در کنار سرقت اموال، او را ربودند.

بهاالدین رحیمی، رئیس اتحادیه صرافان هرات میگوید که در اعتراض به این قضیه، دست به اعتصاب کاری زده و مارکت اسعار نیز مسدود شده است.

او گفت:” در پیوند به این قضیه احساسات اعضای اتحادیه برانگیخته شد چونکه ما داشتیم و داریم نا امنی ها را در کشور اما تا حال این چنین قضیه صورت نگرفته باشد که با کمال بی شرمی کسی بیاید داخل خانه اختطاف انجام دهد و حالا داخل خانه های خود هم ما آرام نداریم”.

برساس معلومات این اتحادیه، طی سال جاری دستکم ۸ قضیه آدم ربایی به ثبت رسیده که بیشتر شان در بدل پول رها شدند.

با این حال اعضای اتحادیه صرافان هرات، نیروهای امنیتی را در پیوند به گرفتاری آدم ربایان و مجرمان به سهل انگاری متهم میکنند و خواهان گرفتاری این افراد هستند.

رئیس اتحادیه صرافان هرات ادعا میکند که از چند روز به این طرف، برادرزاده اش هم در قید آدم ربایان است و این اعتصاب کاری شان همچنان ادامه دارد.

سلطان داود سلطان، فرمانده تازه تعیین شده پلیس هرات توجیه میکند که صراف اختطاف شده از قبل مورد تهدید بوده اما آنان را در جریان قرار نداده است.

اما او میگوید که تعدادی از افراد مشکوک را در پیوند به این قضیه بازداشت کرده اند.

او گفت:” کسی که شب قبل اختطاف شده یک ماه قبل تهدید شده بود با تفلن ولی هیچ اطلاع به قومندانی امنیه هرات نداده در ضمن چهار تن محافظ هم با خود داشتند و ما خبر می کرد و حد اقل برای تهدیدات که اقدامات می کردیم پرسونل اضافی توظیف می کردیم تا امنیت شان بهتر تامین می شد و باز هم می گویم که با اختطافگر و سارق که روز اول گفتم، کل شان را با تیر می بندم”.

هر چند آمار دقیقی از قضایای آدم ربایی در هرات در دست نیست اما فرمانده پلیس هرات به آدم ربایان هشدار می دهد که آنان را تیر باران میکند.

سرقت های مسلحانه، آدم ربایی و ترور از موارد ناامنی است که همواره سر و صدا و نگرانی مردم این ولایت را در پی داشته است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد