شکایت ها از موجودیت ناامنی در شاهراه های هرات – اسلام قلعه و هرات – تورغوندی همواره بالا بوده؛ پس از انتقال گمرک هرات به اسلام قلعه این شکایت ها بیشتر هم شده است. در سال جاری شماری از تاجران، کارمندان گمرک از این مسیر ربود شدند و برخی جان شان را از دست دادند. […]

شکایت ها از موجودیت ناامنی در شاهراه های هرات – اسلام قلعه و هرات – تورغوندی همواره بالا بوده؛ پس از انتقال گمرک هرات به اسلام قلعه این شکایت ها بیشتر هم شده است.

در سال جاری شماری از تاجران، کارمندان گمرک از این مسیر ربود شدند و برخی جان شان را از دست دادند.

رانندگانی که در مسیر شاهراه ها فعالیت دارند می گویند که اخاذی ها از سوی گروه های مخالف و حتی پلیس، بیش از نا امنی آنها را خساره مند ساخته است.

“مردم محل همه دزد هستن نه پکنیک می مانند، نه وسیله ی موتر، هر چه بدست شان برسد دزدی می کنند. از گمرک که هیچی نگویم بهتر است از دم دروازه تا آخر که بیرون میشی همش باید پول بدی. والا هر جای هم یک هزار یا یک و نیم هزار تا آخر راننده مجبور هست که ۱۰ هزاری پول مصرف کند”.

مسوولان در وزارت داخله می گویند که نا امنی های موجود در شاهراه ها را بررسی کرده اند.

عبدالصبور قانع، معین وزارت داخله در سفر به هرات گفت که اکنون نقش مردم و پلیس در تامین امنیت شاهراه ها مشخص شده است.

“تمام نا امنی های بررسی شده، و برای هر کدام اقدامات لازم روی دست گرفته شده است و مطمین هستیم که با تطبیق این طرح وضعیت بهتر شود”.

آنگونه که رانندگان مسیر شاهراه ها می گویند بیشتر مردم محل از رانندگان دزدی می کنند.

پیش از این نیز شورای ولایتی هرات گفته بود که اکثر باشندگان مسیر شاهراه ها بیشتر از گروه های مخالف در ایجاد ناامنی در این مسیر نقش دارند و بارها موتر ها را مورد غارت قرار داده اند.

آقای قانع اما می گوید اکنون امنیت در این مسیر تامین شده است و آنها تلاش دارند تا این وضعیت را حفظ کنند.

او می گوید: “ما ان شاءالله نمی گذاریم که وضعیت دوباره خراب شود و با همکاری نیروهای امنیتی هرات و مرکز این وضعیت را حفظ می کنیم”.

بر بنیاد آمار رانندگان مسیر شاهراه هرات- اسلام، گروه های مخالف به دلیل اینکه نمی توانند از گمرک پول بدست آوردند، مسیر را ماین گذاری می کنند و با توقف موترها، اخاذی می کنند.

این در حالی است که به تازگی ۴۶ تن از مقام های امنیتی پلیس به دلیل سهل انگاری و سوء استفاده از وظیفه بر کنار شده اند و قرار است بزودی اصلاحاتی در بخش اردو نیز انجام شود.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد