قرار است ۲۵ خانم که قبل از این بی کار بوده اند در کارگاه تولیدی مواد غذایی و پروسس سبزیجات در ناحیه سیزدهم شهر هرات آموزش کسب کنند و مصروف کار شوند. برنامه ی ملی میثاق شهروندی امروز کارگاه تولیدی ویژه خانم ها افتتاح و به بهره داری سپرد. محمد عالم فیضی، مسئول برنامه ملی […]

قرار است ۲۵ خانم که قبل از این بی کار بوده اند در کارگاه تولیدی مواد غذایی و پروسس سبزیجات در ناحیه سیزدهم شهر هرات آموزش کسب کنند و مصروف کار شوند.

برنامه ی ملی میثاق شهروندی امروز کارگاه تولیدی ویژه خانم ها افتتاح و به بهره داری سپرد.

محمد عالم فیضی، مسئول برنامه ملی میثاق شهروندی در هرات می گوید که این کارگاه با هزینه بیش از یک میلیون ۳۰۰ هزار افغانی در بخش تولید مربا، رب، ترشی باب و پروسس سبزیجات آغاز بکار کرده است.

او گفت:” این پروژه که مربوط برنامه ملی میثاق شهروندی است از جمله ۴۰ پروژه ای است که تاکنون ۳۱ پروژه به بهره برداری رسیده است و متباقی هم قرار است به بهره برداری سپرده شود، برای سال آینده ما تحت برنامه اشتغال زایی امیدوار هستیم کار های بیشتری در این زمینه داشته باشیم”.

خانم های که در این کار گاه فعالیت میکنند طی سه ماه آموزش می بینند و بعدآ در بخش تولیدات دست به کار می شوند.

این خانم ها از راه اندازی این کارگاه ابراز خرسندی میکنند اما بر افزایش تعداد کارگاه های حرفه و فن برای بقیه خانم های نیازمند تاکید دارند.

از چند سال به این طرف برخی از خانم ها در افغانستان فعالیت های اقتصادی انجام می دهند.

حالا باآنکه روز اول افتتاح این کار گاه است اما علاقمندانی هم برای خرید از تولیدات دست خانم ها به این مرکز آمده اند.

مریم یکی از خریداران و اهالی منطقه گفت:” خوشحالم که در این منطقه کارگاه مخصوص خانم به فعالیت آغاز کرده و ما هم از تولیدات این کارگاه استفاده خواهیم کرد”.

از سوی هم شیرین نورزی، مسئول جندر برنامه ملی میثاق شهروندی در هرات می گوید که از ابتدا سال جاری تاکنون ۳۱ پروژه ی مخصوص بانوان در هرات را افتتاح و برای دستکم یک هزار خانم زمینه آموزش و کار را فراهم ساخته اند.

او گفت:” این کارگاه دو بخش دارد، یک بخش تولیدات است و بخش دوم آموزش است که خانم ها که علاقمند باشند آموزش می بینند و انواع مواد غذایی و ترشی باب از جمله رب، ترشی، چکنی، کمپوت ها و بسته بندی سبزیجات که هم آموزش داده می شود و هم تولیدات دارند برای متقاضیان”.

قرار است تاپایان سال جاری در ۴۰ گذر ناحیه ی مختلف هرات کارگاه های فن و حرفه برای خانم ها ایجاد شود.

برنامه ملی میثاق شهروندی در دو بخش فعالیت دارد، تطبیق پروژه های خدمات رسانی و فراهم سازی زمینه آموزش و کار برای خانم ها که این بخش در حال حاضر در سطح نواحی مختلف هرات در حال اجرا است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد