از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۹۰۰ نفر برای دریافت عضو مصنوعی به دفتر صلیب سرخ در هرات مراجعه کرده اند. سید امی شایان، مسئول مرکز ارتوپیدی صلیب سرخ هرات می گوید بیشتر افرادی که برای دریافت عضو مصنوعی مراجعه کرده اند، کودکان و نوجوانان هستند. او گفت:” بین ۵ تا ۱۰ درصد کسانیکه به […]

از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۹۰۰ نفر برای دریافت عضو مصنوعی به دفتر صلیب سرخ در هرات مراجعه کرده اند.

سید امی شایان، مسئول مرکز ارتوپیدی صلیب سرخ هرات می گوید بیشتر افرادی که برای دریافت عضو مصنوعی مراجعه کرده اند، کودکان و نوجوانان هستند.

او گفت:” بین ۵ تا ۱۰ درصد کسانیکه به ما مراجعه میکنند مستقیما قربانیان جنگ هستند و ۹۰ درصد کسان دیگری که به ما مراجعه میکنند غیر مستقیم از جنگ طی ۴۰ سال گذشته آسیب دیده اند و خانم ها، اطفال، کهن سالان و نوجوانان و جوانان جز کسانی هستند که به این مرکز مراجعه میکنند”.

مسئول این مرکز می گوید که همه ساله ۳۰۰ تا ۵۰۰ مورد افزایش تقاضای عضو را دارند.

آقای شایان می گوید که در سال ۲۰۱۹ میلادی برای ۳۰ هزار معلول خدمات ارایه کردند و همچنان ۶۰۰ عضو مصنوعی تولید داشته اند.

او گفت:” متاسفانه هر سال نسبت به سال دیگر در حدود ۳۰۰ و بعضی وقت ها هم تا ۵۰۰ معلول بیشتر از مراجعین داریم، در حالیکه ۱۰۰ درصد در حال حاضر کار نمی کنیم به دلیل کرونا، روزانه ۱۰ معلول تازه به ما مراجعه مکیند که این رقم بالایی است بعد از ۲۷ سال و اگر تولیدات را مقایسه کنیم به سالهای گذشته افزایش دستکم ۱۵ درصدی نسبت به سالهای قبل دارد”.

براساس معلومات اداره صلیب سرخ، دستکم ۱۰ درصد افرادی که برای دریافت عضو به این مرکز مراجعه میکنند قربانیان جنگ ها هستند و متباقی به گونه غیر مستقیم قربانی شده اند.

مرکز ارتوپیدی صلیب سرخ هرات همه روزه مراجعی دارد که به امید کامل کردند اعضای بدن خود از جمله دست و پا مراجعه میکنند.

آنان آرزویی جز شنیدن صدای پای صلح در کشور ندارند.

جنگ خانمان سوز در افغانستان، سالهاست که از مردم قربانی میگیرد و زخم های ناسور را بر دل آنان به یادگار میگذارد.

مسئولان مرکز ارتوپیدی صلیب سرخ هرات می گویند که طی سال جاری میلادی با آنکه شیوع ویروس کرونا ارایه خدمات این مرکز را تحت شعاع قرار داد اما برای ۱۵۵۰۰ تن خدمات ارایه کردند که از این میان ۱۹۰۰ وسیله کمکی، ۱۵۰ دست و پای مصنوعی، ۱۵۰۰ عصا و ۹۰ سیت ویلچر برای متقاضیان اهدا شده است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد