فردی به اتهام کلاهبرداری از خانواده اش، از سوی امنیت ملی بازداشت شد. عبدالبصیر، شش روز تمام، تظاهر کرد که ربایندگان او را ربوده و با این نقشه، از خانواده ی همسرش ۲۰۰ هزار دالر درخواست کرده بود. این فرد با همکاری اداره امنیت ملی هرات و کابل پس از یک هفته از منطقه ی […]

فردی به اتهام کلاهبرداری از خانواده اش، از سوی امنیت ملی بازداشت شد.

عبدالبصیر، شش روز تمام، تظاهر کرد که ربایندگان او را ربوده و با این نقشه، از خانواده ی همسرش ۲۰۰ هزار دالر درخواست کرده بود.

این فرد با همکاری اداره امنیت ملی هرات و کابل پس از یک هفته از منطقه ی شهر نو کابل بازداشت شد.

طی بررسی های اولیه مشخص شده که هیچ کسی عبدالبصیر را اختطاف نکرده بلکه او با این نقشه قصد اخاذی از خانواده ی همسرش داشته است.

نور احمد حیدری، معاون والی هرات در کانفرانس امروز گفت: “خانواده ی این فرد ادعا داشتند که نیروهای امنیتی فعال نیست و کاری نمی کنند و ما پریشان هستیم در حالی که مشخص شد خود این شخص مقصر بوده، بیشتر از این نیروهای امنیتی مان را یک هفته کلا درگیر این موضوع ساخت، شما فکر کنید اگر منابع ای که برای پیدا کردن این فرد مصرف شد به جای دیگری به مصرف می رسید ما کلی دست آورد داشتیم”.

عبدالبصیر در  مارکت صرافی های هرات، پول تبادله می کند.

پس از ناپدید شدن عبدالبصیر، صنف صرافان می خواستند دست به راهپیمایی زدند.

عبدالبصیر ادعا می کند که قرض دار بوده و بخاطر اینکه بتواند پول قرضدارانش را بپردازد این نقشه را کشیده تا از همسر و خانواده اش پول بدست آورد.

آنگونه که امنیت ملی هرات می گوید او پیش از این نیز مقدار هنگفتی پول را به بهانه ی اینکه دزدی شده، بالا کشیده است.

عبدالبصیر می گوید: “قبلا مشخص داشتم، پول من را دزد برده بود، مردم پول خود را می خواستند، چیزی نداشتم مجبور شدم این کار را کنم بعدا پشیمان شدم به ۳۰ هزار افغانی راضی شدم باز من را گرفتند، شش روز خود را پنهان کرده بودم”.

بازداشت یک سرباز اردوی ملی

یک سرباز اردوی ملی در ولایت هلمند که قصد داشت با سلاح و مهمات به نیروهای مخالف دولت بپیوندد از سوی نیروهای امنیت ملی بازداشت شد.

از نزد این سرباز، یک میل سلاح کلاشینکوف، یک میل اسلحه، دو قبضه بمب دستی و ۳ دست لباس نظامی بدست آمده است.

همچنان نور احمد حیدری، معاون والی هرات می گوید علاوه بر این نیروهای امنیت ملی توانستند یک مخفیگاه سلاح و مهمات طالبان را در ولسوالی غوریان، کشف کنند.

از این مخفیگاه، ۱۰ میل سلاح کلاشینکوف و ۳ حلقه ماین ضد پرسونل بدست آمده است.

در حالی از دست آوردهای هفته ی گذشته امنیت ملی، یاد می شود که بسیاری از ولسوالی های هرات، روزانه شاهد درگیری و حملات طالبان است.

در هفته ی گذشته ولسوالی های انجیل، پشتون زرغون، غوریان، شیندند و زاول شاهد درگیری های زیاد بود که در آخرین مورد در زاول شش تن از نیروهای امنیتی جان شان را از دست دادند.

معاون والی هرات می گوید طالبان تلاش دارند تا با تغییر تاکتیک های جنگی شان، در این برهه ی زمانی آسیب های زیاد بر غیر نظامیان وارد کنند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد