قرار است تشکیلات پلیس و حوزه های امنیتی در شهر هرات افزایش یابد. مسئولان وزارت داخله می گویند که این حوزه ها به درخواست باشندگان هرات و جهت بهتر شدن اوضاع امنیتی شهر فعال خواهد شد. طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله می گوید این وزارتخانه به تازگی تصمیم بر افزایش تشکیل پلیس گرفته شده است. […]

قرار است تشکیلات پلیس و حوزه های امنیتی در شهر هرات افزایش یابد.

مسئولان وزارت داخله می گویند که این حوزه ها به درخواست باشندگان هرات و جهت بهتر شدن اوضاع امنیتی شهر فعال خواهد شد.

طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله می گوید این وزارتخانه به تازگی تصمیم بر افزایش تشکیل پلیس گرفته شده است.

او گفت:” برخی از سمت های پلیس که در هرات است آنها به حوزه های امنیتی ارتقا میکند و ممکن تا سه حوزه ارتقا سمت ها داشته باشیم و تعدادی از نیروهای امنیتی به شمول افسران ورزیده در تشکیل اضافه می شود که بتوانند تامین امنیت بهتر کنند در هرات”.

سرقت های مسلحانه در روز، آدم ربایی، قتل و ترور از نگرانی های چند ساله ی شهروندان هرات است که بار ها نسبت به ریشه کن ساختن و کاهش آن، وعده های داده شده اما این سریال همچنان ادامه دارد.

سید اشرف سادات، فعال مدنی تنها افزایش تشکیلات و حوزه های امنیتی را در تامین امنیت کارساز نمی داند بلکه برخورد قاطعانه و از بین بردن لانه های افراد سارق، قاتل و آدم ربا را در آرام ساختن شهر موثر میداند.

او گفت:” متاسفانه به تناسب جمعیت و جغرافیا نیروی تامین امنیت وجود ندارد اگر تجهیز، مسلکی ساختن و افزایش نیرو بیشتر تلاش کنیم ممکن است برای بهبود امنیت بتواند کارساز باشد اما دیگر مؤلفه های هم است که در کنار افزایش نیرو میتواند در قسمت تامین امنیت موثر باشد که متاسفانه در این راستا کمتر توجه صورت گرفته است”.

شهروندان هرات هم با ابراز خرسندی از افزایش تشکیلات و حوزه های امنیتی در سطح شهر می گویند تا زمانیکه جدیت در مقابل افراد خاطی صورت نگیرد افزایش نیرو نتیجه ای در پی نخواهد داشت.

با این حال مسئولان وزارت داخله می گویند که در نظر دارند تا با همکاری مردم وضعیت امنیتی را در هرات تغییر دهند.

طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله میگوید قرار است در کنار افزایش تشکیلات و افزایش نیرو، به تامین امنیت در شاهراه های هرات هم توجه صورت گیرد.

او گفت:” تمرکز ما این است تا در همکاری پلیس و مردم وضعیت امنیتی در هرات تغییر کند و هرات از جمله ولایات کلیدی است و در قسمت تامین امنیت شاهراه توجه خواهد شد و در اولویت کاری ما قرار دارد و موضوع جرایم در هرات یکی از بحث ها است که مردم همواره توقع دارند و ما برنامه میثاق امنیتی را پس از کابل در هرات تطبیق میکنیم”.

این در حالیست که در حال حاضر نسبت به هر زمان دیگری نگرانی شهروندان به دلیل ناامنی های اجتماعی افزایش یافته است.

دیروز دو زن در هرات هدف گلوله ی افراد مسلح ناشناس قرار گرفتند و جان باختند و تا به حال انگیزه این رویداد و عاملان آن شناسایی نشده است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد