امروز به سلسله پروژه های اداره شهرداری در امر جاده سازی شهری، به طول بیش از یک کیلومتر آسفالت جاده، ساخت پیاده رو و کندن کاری جوی ها در ناحیه سوم آغاز شد. غلام حضرت مشفق، شهردار هرات هزینه این پروژه را ۲۵ میلیون افغانی عنوان میکند. او گفت:” به سلسله پروژه های که ما […]

امروز به سلسله پروژه های اداره شهرداری در امر جاده سازی شهری، به طول بیش از یک کیلومتر آسفالت جاده، ساخت پیاده رو و کندن کاری جوی ها در ناحیه سوم آغاز شد.

غلام حضرت مشفق، شهردار هرات هزینه این پروژه را ۲۵ میلیون افغانی عنوان میکند.

او گفت:” به سلسله پروژه های که ما از طرف بانک جهانی تمویل می شویم ما چند روز پیش یک پروژه را به ارزش ۶۰۰ میلیون دالر در ناحیه ششم افتتاح کردیم و این از جمله ۲۴ پروژه این بانک است که امروز در ناحیه سوم افتتاح می کنیم که حدود ۲۵ میلیون افغانی هزینه دارد و شامل آسفالت جاده، ساخت پیاده رو ها و جویچه ها می شود و جاده ای که امروز افتتاح شد به طول بیش از یک کیلومتر است”.

هزینه این پروژه که شامل جاده سازی، ساخت پیاده رو و جویچه ها می شود از سوی بانک جهانی پرداخت شده است.

با این حال باشندگان ناحیه سوم شهر با ابراز خرسندی از آغاز این پروژه از شهرداری خواستار سرعت کار هستند.

طی سالهای گذشته تاکنون نگرانی ها و انتقاد ها از کندی کار در پروژه های شهرداری نزد شهروندان و فعالان مدنی بلند بوده است.

با این حال سید اشرف سادات، عضو شورای شهر می گوید که با جمعیت روز افزون شهری، نیاز است تا پروژه های بیشتری از سوی شهرداری در نواحی مختلف روی دست گرفته شود.

او گفت:” هرات از شهر های است که به شدت تراکم جمعیت روز افزون دارد و اگر تاخیری در قسمت انجام پروژه ها داشته باشیم میتواند که تبعات به شدت منفی بالای زندگی مردم بگذارد. امیدوار هستیم که شهرداری پیگیر پروژه های نیمه کاره باشد و در قسمت افزایش پروژه ها تلاش های هدفمندانه ی صورت گیرد تا سیستم زندگی در شهر معنا پیدا کند”.

بانک جهانی بیش از ۱۰ میلیون ۴۰ هزار دالر را برای ۲۴ پروژه بازسازی برای شهرداری کمک کرده است که از این میان کار عملی دو پروژه افتتاح شده است.

در کنار این قرار است ۱۰ میلون دالر برای بازسازی از سوی بانک جهانی صورت گیرد.

در حالی کار این پروژه در هرات آغاز میشود که با گذشت بیش از ۶ ماه از آغاز سال مالی، هنوز بودجه شهرداری از مرکز به این ولایت نرسیده و به دلیل شیوع کرونا نیز، درآمد این اداره به شدت کاهش یافته است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد