با آغاز سال جدید، گروه طالبان حملات تهاجمی و عملیات خود را در نقاط مختلف کشور گسترش دادند. با این حال باشندگان ولایت غور از وضعیت بد امنیتی در این ولایت ابراز نگرانی می کنند و می گویند که در این اواخر گروه طالبان به حملات شان در مناطق مختلف این ولایت شدت بخشیده اند. […]

با آغاز سال جدید، گروه طالبان حملات تهاجمی و عملیات خود را در نقاط مختلف کشور گسترش دادند.

با این حال باشندگان ولایت غور از وضعیت بد امنیتی در این ولایت ابراز نگرانی می کنند و می گویند که در این اواخر گروه طالبان به حملات شان در مناطق مختلف این ولایت شدت بخشیده اند.

آنان می گویند که ولسوالی ها نا آرام است و نیاز است تا دولت عملیات های تصفیوی را راه اندازی کند.

غور از ولایت های نا آرام حوزه غرب کشور به شمار می رود که گروه طالبان در بیشتر ولسوالی ها تلسط دارند.

عزت الله ابراهیمی، فعال مدنی غور می گوید که در برخی ولسوالی ها از جمله ولسوالی تیوره نیروهای امنیتی با کمبود امکانات و مواد غذایی رو به رو هستند که این امر نگران کننده است.

او گفت:” در این روز های اخیر وضعیت امنیتی در ولایت غور یک اندازه ی به وخامت کشیده شده در ولسوالی های مختلف از جمله تیوره، تولک و قسمت های از پسابند و دولت یار.”

اعضای شورای ولایتی غور هم می گویند که بار ها مشکلات و نگرانی های خود را نسبت به وضعیت بد امنیتی ولسوالی ها شریک ساخته اند اما تاکنون توجه خاصی صورت نگرفته است.

عبدالبصیر قادری، عضو شورای ولایتی غور می گوید که در برخی ولسوالی ها مسئولان ارتباط خود را با مقامات محلی قطع کرده اند.

او گفت:” تعدادی از فرماندهان و مسئولین ولسوالی ها گفتند که ما حاضر هستیم ارتباط خود را با مقامات و مسئولین قطع کنیم بخاطر اینکه سربازی که در سنگر هست و خون می دهد نان نداشته باشد و ولسوال از بازار به او قرض کند این یک مشکل جدی است.”

با این حال مسئولان محلی غور می گویند که در حال حاضر عملیات های تصفیوی در ولسوالی های این ولایت جریان دارد.

محمد عارف عابر، سخنگوی والی غور به رادیو معراج می گوید که نگرانی ها و مکشلات نیروهای امنیتی در ولسوالی ها و بخصوص تیوره تا حدودی رفع شده و در تلاش راه اندازی عملیات های تازه هستند.

او گفت:” نیروهای امنیتی غور در حال انجام عملیات های هستند در غرب فیروز کوه و در ساحات میدانک و در دیگر ولسوالی ها؛ ولی همچنان تلاش ها بر این است تا به زود ترین وقت ولسوالی های غرب فیروز کوه پاک سازی شود.”

این در حالیست که چند روز پیش اعضای شورای ولایتی و باشندگان ولایت غور از فعالیت بخش امر به معروف و نهی از منکر و جلب و جذب گروه طالبان در ولسوالی‌های این ولایت ابراز نگرانی کرده بودند.

ولایت غور ۱۲ ولسوالی دارد که در بیشتر مناطق آن اعضای گروه طالبان حضور گسترده دارند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد