وزیر دولت در امور حودث طبیعی در سفری به هرات، از ذخیره سازی گندم در این ولایت خبرمی دهد و می گوید که در حال حاضر یک هزار ۳۰۰ متریک تن گندم ذخیره شده است. غلام بهاءالدین جیلانی، وزیر دولت در امور حوادث می‌گوید که قرار است از این مقدار گندم در گام نخست دستکم […]

وزیر دولت در امور حودث طبیعی در سفری به هرات، از ذخیره سازی گندم در این ولایت خبرمی دهد و می گوید که در حال حاضر یک هزار ۳۰۰ متریک تن گندم ذخیره شده است.

غلام بهاءالدین جیلانی، وزیر دولت در امور حوادث می‌گوید که قرار است از این مقدار گندم در گام نخست دستکم یک هزار متریک برای نیازمندان توزیع شود.

او گفت:” از مقدار ۱۳۰۰ متریک تن گندم که در هرات وجود دارد روند توزیع یک هزار آن آغاز شده و اگر در حالت اضطرار باشد ریاست کمیته های ولایتی را والی هر ولایت به عهده دارد و اینها میتوانند مطابق طرزالعمل کدام وقفه توزیع را آغاز کنند”.

در همین حال اداره محلی می گوید تلاش دارد تا گندم در نظر گرفته شده را به صورت صادقانه به افراد نیازمندی که از قبل ثبت شده اند، توزیع کند.

سید وحید قتالی، والی هرات می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گوید که دو روز پیش اولین برنامه توزیع گندم برای نیازمندان به مقدار ۱۳۰۰ متریک تن آغاز شد.

او گفت:” ما برای توزیع منتظر روز مبادا نیستیم و هرگاه هر فردی که نیاز احساس میکند برایش گندم توزیع می شود و روز گذشته همراه وزیر دولت در امور حوادث روند توزیع گندم و بعضی از بسته های دیگری که اینها داشتند آغاز شد”.

بر اساس معلومات  وزارت دولت در امور حوادث طبیعی، قرار است کشورهای هندوستان و چین هم گندم کمک کنند.

اما سید اشرف سادات، فعال مدنی بر این بارو است که توزیع این مقدار گندم نمیتواند که فقر را کاهش دهد و نیاز است تا برنامه های کاریابی روی دست گرفته شود.

او گفت:” ما با همچون برنامه های نمیتوانیم که دامن فقر برچینیم و تنها امیدی که مردم حالا دارند کار آفرینی است و توسعه فضای اقتصادی است که متاسفانه هنوز در این قسمت مشکلات زیادی داریم و من فکر میکنم که بعضی موانع سر راه کار آفرینی، توسعه ی و زراعت و امثال اینها وجود دارد و تا زمانیکه فکر استراتژیکی برای زدودن فقر نداشته باشیم نمیتوانیم تاثیرگذاری اینها را مشاهده کنیم”. 

از سوی هم مسئولان وزارت دولت در امور حوادث طبیعی می گویند که این اداره برنامه‌هایی را روی دست گرفته که گندم را در بدل کار برای افراد نیازمند توزیع کند.

آقای جیلانی می گوید که قرار است ۱۰۰ کیلو گندم در مقابل چهار روز کار در اختیار افراد قرار ‌‌‌‌‌گیرد.

وزارت دولت در امور حوادث طبیعی می گوید از آغاز سال تاکنون از میان ۷۵۰ هزار خانواده نیازمند در کشور، به ۶۵۰ هزار خانواده کمک های غذایی و غیر غذایی توزیع شده است.

این در حالیست که شیوع کرونا سبب شده تا بسیاری از مردم کار خود را از دست بدهند و در شرایطی دشوار منتظر توزیع کمک های دولت باشند.

پیش از این کشور هند وعده ی کمک ۷۰ هزار متریک تن گندم را به افغانستان داده بود که مقداری از این کمک از طریق بندر چابهار به هرات رسیده است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد