کمیته دادخواهی ولایتی هرات، نسبت به مصرف بودجه اختصاص یافته برای مبارزه با کرونا به دیده شک می نگرد. اعضای این کمیته امروز در یک نشست خبری از عدم شفافیت در مصرف بودجه سخن زدند و از اداره محلی خواهان پاسخ دهی شدند. اعضای این کمیته خواهان شفاف سازی مصرف بودجه برای مبارزه با کرونا […]

کمیته دادخواهی ولایتی هرات، نسبت به مصرف بودجه اختصاص یافته برای مبارزه با کرونا به دیده شک می نگرد.

اعضای این کمیته امروز در یک نشست خبری از عدم شفافیت در مصرف بودجه سخن زدند و از اداره محلی خواهان پاسخ دهی شدند.

اعضای این کمیته خواهان شفاف سازی مصرف بودجه برای مبارزه با کرونا هستند.

جواد عمید، از اعضای این کمیته گفت:” خواهان این هستیم که حکومت محلی هرات برای مردم حساب دهی کند و این پول که آمده به کجا به مصرف رسیده و چرا اینقدر مردم شاکی اند و بخاطر اینکه به شکل درست برای شان خدمات ارایه نشده است”.

با آنکه ۴۰۰ میلیون افغانی اختصاص یافته برای مبارزه با کرونا تا رسیدن به هرات مشکلاتی را دربرداشت اما به گفته اعضای این کمیته، تاکنون کمبودی ها و چالش ها در این قسمت برطرف نشده است.

مهدی حدید، نماینده مردم در شورای ولایتی هرات و عبدالله عزیزی، عضو کمیته دادخواهی هرات از اداره محلی خواستار شفافیت در مصرف بودجه شده اند و می گویند که نیاز است تا هیئتی در این بخش تعیین شود.

آقای حدید گفت:” در اسرع وقت مسئولین شفاف سازی کنند و از تک تک افغانی که در راستای مبارزه با کرونا در قسمت های مختلف به مصرف رسیده شفاف سازی شود و هرگونه سو استفاده که اگر احیانآ از این پول شده باید که جواب گو باشند و افرادی که متخلّف بودند باید که به پنجه قانون سپرده شوند”.

این انتقاد ها و گفته ها در حالی مطرح می شود که از ماه ها به این طرف موضوع مصرف پول اختصاص یافته برای مبارزه با کرونا مبهم است و تاکنون سندی مبنی بر مصرف بودجه مشهود نیست.

مقامات محلی هرات می گویند که از یک هفته به این طرف هیئتی از مرکز کشور به منظور بررسی و نظارت از مصرف این پول به هرات آمده است.

سید وحید قتالی، والی هرات ادعا می کند که از مجموع ۴۰۰ میلیون افغانی اختصاص یافته، ۲۲۳ میلیون افغانی به مصرف رسیده است.

او گفت:” آخرین آمار از مجموع ۴۰۰ میلیون افغانی ۲۲۳ میلیون افغانی به مصرف رسیده و خواسته ها و تقاضاهای تحت دوران است و قسمتی از این موارد هم تحت دوران است و هر بخشی که شما خواسته باشید با وضاحت در اختیار تان قرار میگیرد و تنها اطمینانی که برای مردم هرات می دهیم این است که کسی این پول را از مردم هرات پس نمیگیرد”.

با همه اینها مسئولان اداره محلی هرات می گویند هیئت اعزامی تاحال بررسی و تحقیقات خود را تکمیل نکرده و قرار است تا پایان هفته جاری نتایج بررسی های این هیئت به ریاست جمهوری شریک ساخته شود.

این در حالیست که به تازگی رئیس جمهور غنی بر شناسایی افرادی که در مصرف بودجه مبارزه با کرونا دست به فساد زده اند تاکید کرده و خواهان محاکمه ی این افراد شده است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد