شماری از شهروندان از قطع شدن برق و دریافت اخطاریه از سوی اداره ی برشنا شکایت دارند. از چند روز به این سو انتقاد ها از اداره ی برشنا در فضای مجازی به اوج رسیده است. کاربران میگویند در وضعیتی که بازار کساد است، این اداره تصمیم به جمع آوری پول برق گرفته است؛ شماری […]

شماری از شهروندان از قطع شدن برق و دریافت اخطاریه از سوی اداره ی برشنا شکایت دارند.

از چند روز به این سو انتقاد ها از اداره ی برشنا در فضای مجازی به اوج رسیده است.

کاربران میگویند در وضعیتی که بازار کساد است، این اداره تصمیم به جمع آوری پول برق گرفته است؛ شماری نیز می گویند برق خانه های شان قطع شده است.

“به من شخصا اخطاریه آمده این پول اگر یک لک یا دو لک (صد هزار یا دو صد هزار) باشد و طی یکی و دو سال گذشته باقی داشته باشم واقعا حق با اداره ی برشنا است و من باید بپردازم ولی این پول چند هزار افغانی است و دقیقا طی مدت قرنطینه بوده در حالی که برشنا وعده داده که مراعات شهروندان را داشته باشد اما اصلا ندارد”.

همزمان مجمع عمومی “مبارزه با کرونا” می گوید اداره ی برشنا وعده داده بود که تا ختم کرونا در هرات هیچ شهروندی را مجبور به پرداخت هزینه ی برق نسازد و پس از ختم این بیماری نیز، شهروندان به شکل قسط وار صرفیه برق شان را بپردازند.

فیصل کریمی، سخنگوی این مجمع می گوید: “راه های دیگری وجود دارد که دولت می تواند به اداره ی برشنا کمک کند تا این اداره روی پای خود بایستند و در عین حال ضرر خود را جبران کند و قرار هم به این بود که در عوض نبخشیدن پول برق مردم هرات، با تاخیر آن هم به شکل قسط وار پرداخته شود، اسنادش هم حاضر است حالا که اداره ی برشنا چیز دیگری می گوید ما یک جلسه می گیریم و اعلامیه ای هم صادر می شود و با برشنای مرکزی و اداره ی محلی هرات هم صحبت خواهیم کرد”.

اداره ی برشنای هرات اما می گوید حشر قطع لین را به خاطر بدهکاری بالای  مشترکین راه اندازی کرده اند.

محمد تمیم صافی، رییس برشنای هرات می گوید هم اکنون این اداره ۸۰۰ میلیون افغانی طلبکار است که بیشترین شان را شرکت ها، تولید کننده ها و مشترکین با بدهکاری بالا تشکیل می دهد.

او تاکید دارد اکنون قرنطینه برداشته شده و مشترکین باید صرفیه ی ماه حمل و ثور خود را بپردازند.

“یک نفری که پنج دوره، ده دوره پول برق خود را نمی پردازد این حسابش جداست؛ زیرا ده دوره پیش کرونایی وجود نداشت و شما می دانید که در حال حاضر قرنطینه ای وجود ندارد و ما یک دوره و دو دوره را بخاطر کرونا گفتیم خیر با قسط بپردازند اما مشکل ما استفاده کنندگان بزرگ است که هشت تا ده میلیون افغانی قرضدار هستند و بخاطر کرونا نمی دهند در حالی که درفابریکه های شان صد ها نفر در حال کار اند اگر قرنطینه است چرا این همه افراد در فابریکه ی شان کار می کنند”.

برق هرات از کشور ایران و ترکمنستان تهیه می شود و در صورتی که پول در زمان درست آن پرداخت نگردد، کشورها برق شان را قطع خواهند کرد.

انتقادها از پرداخت صرفیه ی برق بین مشترکین هرات در حالی جریان دارد که پیش از این پول برق و آب ۳۵۰ هزار مشترک کابل بخشیده شد و هزینه ی آن از سوی کمیته ی مبارزه با کرونا پرداخت شد.

اکنون باید دید که مجمع مبارزه با کرونای هرات و نشست مشترک آن با مسوولان برشنا، به کجا خواهد رسید.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد