شهروندان هرات و شورای ولایتی از افزایش دزدی‌های مسلحانه و نا امنی‌ها شکایت دارند. انتقال پول، گوشی و وسایط نقلیه در این روزها برای مردم هرات دغدغه‌آفرین شده است. آنان می‌گویند در این اواخر همزمان با کش‌مکش‌های سیاسی و مبارزه با کرونا، دزدی مواشی، وسایط نقلیه و پول نقد در هرات افزایش یافته است. خیلی […]

شهروندان هرات و شورای ولایتی از افزایش دزدی‌های مسلحانه و نا امنی‌ها شکایت دارند.

انتقال پول، گوشی و وسایط نقلیه در این روزها برای مردم هرات دغدغه‌آفرین شده است.

آنان می‌گویند در این اواخر همزمان با کش‌مکش‌های سیاسی و مبارزه با کرونا، دزدی مواشی، وسایط نقلیه و پول نقد در هرات افزایش یافته است.

خیلی از شهروندان حتی در روزهای عید هم از نا امنی و دزدی‌های مسلحانه در امان نبودند.

خیر علی محمدی، باشنده ناحیه ۱۳ دیروز زمانی که با برادر ۲۶ ساله‌اش زیر سایه درخت بودند، مردان مسلح بالای‌شان شلیک کردند و برادرش کشته و یک همراهش زخمی شد.

به گفته خیر علی مردان مسلح با گلوله بر سر برادرش شلیک کردند.

لحظاتی پس از قتل این جوان، باز هم یک مرد با اعضای خانواده‌اش سوار بر موتر در کمین مردان مسلح قرار گرفتند.

عارف از باشنده‌های هرات، می‌گوید در یک چشم برهم زدن موتر، پول، گوشی و تمام دارایی همراهش را از دست داده و او و همسرش نیز لت‌و‌کوب شدند.

همسر عارف می‌گوید که بچه‌های خردسالشان وحشت کرده بودند و هرچه جیغ زدند کسی به فریادشان نرسید.

دزدی‌های مسلحانه در هرات در حالی افزایش یافته که به تازگی دو فرمانده پولیس در این ولایت تبدیل شده‌اند.

توریالی طاهری معاون شورای ولایتی هرات می‌گوید با وجود این تبدیلی‌ها، نا امنی‌ها و دزدی‌های مسلحانه زندگی را برای مردم دشوار کرده است.

طاهری به رادیو معراج گفت:”مشکلات مردم بیشتر شده. مردم نمی‌توانند حتی ۵ هزار افغانی با خود داشته باشند. موتور سایکل و موتر داشته باشند.”

چندی پیش چهار آمر حوزه امنیتی پولیس در هرات به خاطر باج‌گیری و شکایت‌های شهروندان از کار بر کنار شدند.

سید اشرف سادات فعال مدنی، فساد و خرید و فروش چوکی‌ها در پولیس را عامل اصلی نا امنی‌ها و دیگر مشکلات  می‌داند.

طارق آرین، سخن‌گوی وزارت داخله به رادیو معراج می‌گوید در یک سال بیش از ۱۱۰۰ تن از منسوبان پولیس به ظن جرایم مختلف از جمله فساد بازداشت شده‌اند.

سخن‌گوی وزارت داخله تأکید می‌کند که طرح وزارت داخله در صورت نیاز در هرات نیز تطبیق خواهد شد و اگر پولیس در فساد دخیل باشد برخورد جدی خواهد شد.

وزارت امور داخله به تازگی از طرحی خبر داد که بر اساس آن در هر حوزه پولیس کابل که افراد با استفاده از موتور سایکل، مورد حمله مسلحانه قرار بگیرند، آمر آن حوزه برکنار خواهد شد.

دزدی‌های مسلحانه و نا امنی‌ها در حالی مایه نگرانی شهروندان هرات شده که بی‌کاری و فقر ناشی از کرونا همچنان دامن‌گیر مردم است. به تازگی پولیس هرات از بازداشت ۴۵۱ تن به اتهام جرایم مختلف به ویژه دزدی‌های مسلحانه در دو ماه گذشته خبر داده است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد