در شرایطی که گویا هنوز شهر در قرنطینه است و نیروهای امنیتی مصروف تامین امنیت، اما سارقین نسبت به ماه های گذشته جسور تر و سرقت های مسلحانه افزایش یافته است. شهروندان هرات می گویند که سارق در روز روشن نه تنها دست به سرقت وسایط می زند بلکه با زور اسلحه گوشی موبایل و […]

در شرایطی که گویا هنوز شهر در قرنطینه است و نیروهای امنیتی مصروف تامین امنیت، اما سارقین نسبت به ماه های گذشته جسور تر و سرقت های مسلحانه افزایش یافته است.

شهروندان هرات می گویند که سارق در روز روشن نه تنها دست به سرقت وسایط می زند بلکه با زور اسلحه گوشی موبایل و اشیای دست داشته آنان را به سرقت می برند.

امین از باشندگان هرات گفت:” ما شهروندان هیچ جرات نمیکنیم که گوشی موبایل و موتورسیکلت نو به کوچه و بازار بیرون کنیم چراکه از دست سارقین در امان نیستیم”.

از سوی هم برخی از اعضای شورای ولایتی هرات می گویند که نیروهای امنیتی برای تامین امنیت شهر و بخصوص مسیر ولسوالی ها کم توجه است.

توریالی طاهری، معاون شورای ولایتی هرات می گوید که طی سال های گذشته به این شیوه و افزایش سرقت ها بی سابقه بوده و افراد مسلح دست به سرقت خانه های مردم می زنند.

او گفت:” در مسیر ولسوالی ها سارقین راه ها را می گیرند و پول، موبایل، اشیا و اسناد مردم را به سرقت می برند و بخصوص در مسیر شاهراه هرات- تورغندی و حتی یکی از جوانان را که از دست سارقین فرار کرده بود زخمی می سازند و همچنان همه روزه در تمام گوشه های شهر شاهد سرقت های مسلحانه هستیم و در ولسوالی ها شاهد سرقت مواشی مردم هستیم و پلیس هم تامین امنیت کرده نمی تواند”.

سرقت وسایط نقلیه، ترور، سرقت مواشی، آدم ربایی و تهدیدات امنیتی از جمله نگرانی های شهروندان هرات است.

با این حال امروز فرمانده پلیس هرات در یک نشست خبری از دستگیری بیش از ۴۵۰ تن از سارقین در پیوند به جرایم مختلف خبر داد.

عبیدالله نورزی، فرمانده پلیس هرات می گوید که در تلاش کاهش جرایم از جمله سرقت ها هستند.

او گفت:” طی دو ماه گذشته پلیس به تعداد ۴۵۱ تن در پیوند به جرایم مختلف بازداشت کرده است که شامل، سرقت های مسلحانه، عضویت در گروه های مخالفین مسلح دولت، قتل، آدم ربایی، قاچاق مواد مخدر و فروش مواد مخدر و جعل اسناد و رشوه ستانی می باشد؛ در ارتباط به بازداشت این افراد ۸۷ میل سلاح مختلف نوع و ۱۹ عراده موتر و ۴۵ عراده موتور سیکلت به دست نیروهای امنیتی افتاده است”.

این در حالیست که پیش از این و به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا در کشور، مسئولان سرگرم کاهش جمعیت زندانها بودند.

حالا گویا دوباره روند بازداشت و طی مراحل پرونده های افراد خاطی از سرگرفته شده است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد