کتاب خواندن یکی از کارهای پرباری است که همگی ما آنرا دوست داریم، اما بی حوصلگی، تنبلی و نبود وقت، این فرصت طلایی را از ما می‌گیرد. شیوع کرونا بسیاری از گشت‌وگذارها و فعالیتها را به تعلیق در آورده است. به تازگی دیده می‌شود که در هرات گروههای آنلاین کتاب‌خوانی و بحث و تبادل نظر […]

کتاب خواندن یکی از کارهای پرباری است که همگی ما آنرا دوست داریم، اما بی حوصلگی، تنبلی و نبود وقت، این فرصت طلایی را از ما می‌گیرد.

شیوع کرونا بسیاری از گشت‌وگذارها و فعالیتها را به تعلیق در آورده است.

به تازگی دیده می‌شود که در هرات گروههای آنلاین کتاب‌خوانی و بحث و تبادل نظر در فضای آنلاین افزایش یافته است.

در تازه‌ترین مورد، شماری از جوانان اقدام به راه‌اندازی جلسات کتاب‌خوانی انلاین کرده‌اند.

مصطفی صمیمی، عضو تیمی از جوانان موسوم به “نسل تحول” می‌گوید آنان پیش از کرونا جلسات کتاب‌خوانی حضوری داشتند. به گفته او حالا هم جلسات کتاب‌خوانی در فضای مجازی برگزار می‌شود.

صمیمی به رادیو معراج گفت:“هر هفته یک کتاب را می‌خواندیم و آخر هفته درباره آن کتاب تبادل نظر می‌کردیم. حالا هم هر هفته یک کتاب را می‌خوانیم و از طریق تلگرام در گروه خود درباره آن بحث و تبادل نظر داریم.”

به تازگی در هرات شماری چالش قرنطین را با استفاده از انترنت به یک فرصت طلایی تبدیل کرده‌اند.

جلسات کتاب‌خوانی آنلاین برای تیم نسل تحول، به سرگرمی پرباری تبدیل شده که حس خوب کتاب‌خوانی را جایگزین چالش و استرس قرنطین کرده است.

کرونا که آمد همه زندگی بشر را متأثر ساخت؛ گشت و گذارها کم شد و انسانها از هم دورتر شدند.

 قرنطین برای انسانها فرصت بیشتری را پیش آورد تا به کمبودها و خلاهای درونی‌شان بیشتر بیندیشند.

سعید حقیقی، روزنامه‌نگار و نویسنده بر این باور است که جوانان از وضعیت پیش آمده باید استفاده بهینه کنند تا از کاروان تمدن و دانش عقب نمانند و از طرفی هم تشویش و نگرانی در زمان قرنطینه را مدیریت کنند.  

آقای حقیقی افزود:“هر چند دیدگاه من بسیار بسیار نگران‌کننده است. ما دیگر به زندگی پیش از کرونا بر نخواهیم گشت. ما باید شرایط خود را با وضعیت‌های اضطراری عیار بسازیم. بشری که پیش از کرونا می‌شناختیم تا بشری که بعد از کرونا خواهد شناختیم فرق خواهد کرد.”

شیوع کرونا انسانها را در وضعیت خاصی قرار داده است.

فعالیت‌ها و اطرافیان انسانها را محدود کرده و مجال گشت‌وگذارها را از ما گرفته و نوع آموزش نیز بیشتر درون خانه‌یی و آنلاین شده است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد