حملات تروریستی اخیر بالای شفاخانه ۱۰۰ بستر نسایی-ولادی در کابل و حمله بالای مراسم تدفین در ننگرهار واکنش‌های گسترده‌یی را در پی داشته است. جامعه مدنی هرات امروز در یک نشست خبری با صدور اعلامیه‌یی حملات تروریستی و افزایش خشونت‌ها در کشور را محکوم و آن را نمونه آشکار جنایت جنگی و نقض حقوق بشر […]

حملات تروریستی اخیر بالای شفاخانه ۱۰۰ بستر نسایی-ولادی در کابل و حمله بالای مراسم تدفین در ننگرهار واکنش‌های گسترده‌یی را در پی داشته است.

جامعه مدنی هرات امروز در یک نشست خبری با صدور اعلامیه‌یی حملات تروریستی و افزایش خشونت‌ها در کشور را محکوم و آن را نمونه آشکار جنایت جنگی و نقض حقوق بشر اعلام کرد.

نهادهای مدنی هرات “بی‌توجهی دولتمردان” و “ضعف حکومتداری” را عامل اصلی نا امنی و کشتار غیر نظامیان می‌داند.

سید اشرف سادات عضو جامعه مدنی هرات حملات اخیر را اوج بی‌رحمی تروریستان می‌داند که به گفته او در اوج بی‌توجهی دولتمردان و ضعف حکومتداری در کشور اتفاق افتاده است.

سادات افزود: “اگر از حملات تروریستی جلوگیری نشود و این روند همین طور پیش برود مردم به بسیاری از برنامه‌ها بی‌باور می‌شوند. اقدامات دولت باید مشخص باشد؛ جنگ و صلح باید واضح شود. گسترش روز افزون نا امنی، فقر و جرایم جنایی را به همراه داشته است.”

حملات تروریستی اخیر در حالی اتفاق می‌افتد که توافق نامه صلح با طالبان امضا شده و صدها زندانی این گروه از زندان‌های کشور آزاد شده‌اند.

کاهش خشونت ها اصلی‌ترین شرط این توافق نامه بود، اما در این اواخر این شرط محقق نشده و سریال ناتمام خشونت در افغانستان همچنان تکرار می‌شود.

غلام فاروق راسب از فعالان مدنی هرات بر این باور است که باید رهایی زندانیان طالبان متوقف شود و سیاسیون نیز جنگ بر سر چوکی و قدرت را پایان بدهند.

جامعه مدنی هرات حملات اخیر بالای شفاخانه‌ها و اماکن عمومی و هدف قرار دادن غیر نظامیان به شمول نوزادان، کودکان و زنان را خلاف موازین انسانی و اسلامی می‌داند و خواهان به عدالت سپرده شدن عاملان این جنایت‌ است.

شماری از شهروندان نیز در گفت‌وگو با رادیو معراج، قدرت‌طلبی سیاست‌مداران و بی‌توجهی به سرنوشت مردم را عامل رویدادهای تروریستی می‌دانند.

پس از امضای توافق نامه صلح بین امریکا و طالبان و همزمان با ماه مبارک رمضان چندین حمله و انفجار خونین در کشور رخ داده است.

دو روز پیش در حمله‌یی بی‌پیشینه به یک شفاخانه نسایی-ولادی در غرب کابل ۲۴ تن کشته و ۱۶ تن به شمول نوزادان و زنان باردار زخمی شدند.

در همان روز در ولایت ننگرهار، در حمله‌یی انتحاری بالای مراسم جنازه ۲۴ نفر کشته و ۶۸ نفر زخمی شدند.

امروز نیز در یک حمله موتر بم در پکتیا که طالبان مسوولیت آن را به عهده گرفتند ۵ تن کشته و ۲۴ تن دیگر زخمی شدند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد