همزمان با شیوع کرونا، پولیس هرات از کاهش جرایم در این ولایت خبر می‌دهد. عبدالاحد ولی زاده، سخن‌گوی پولیس هرات می‌گوید که ۱۵۰ تن به ظن جرایم مختلف از جمله دزدی در یک ماه گذشته در هرات بازداشت شده‌اند. او می‌گوید:”خوشبختانه در این اواخر آمار سرقت‌ها بسیار پایین آمده. بر اساس فیصله شورای نظامی هرات […]

همزمان با شیوع کرونا، پولیس هرات از کاهش جرایم در این ولایت خبر می‌دهد.

عبدالاحد ولی زاده، سخن‌گوی پولیس هرات می‌گوید که ۱۵۰ تن به ظن جرایم مختلف از جمله دزدی در یک ماه گذشته در هرات بازداشت شده‌اند.

او می‌گوید:”خوشبختانه در این اواخر آمار سرقت‌ها بسیار پایین آمده. بر اساس فیصله شورای نظامی هرات بیشتر از یک ماه می‌شود که نیروهای امنیتی در بیشترِ نقاط چکپاینت افراز کرده. حتی بسیاری از راهها را مسدود ساخته‌اند. به خاطر این که ما بتوانیم از شیوع و گسترش کرونا جلوگیری کنیم.”

شهروندان و آگاهان همزمان با شیوع کرونا، از افزایش دزدی‌های مسلحانه در هرات شکایت دارند.

نذیر احمد، یکی از شهروندان هرات، مدعیست که در نزدیکی پوسته پولیس موبایل او دزدیده شده.

او به رادیو معراج گفت:“ساعت هشت شب به طرف خانه می‌آمدم. دو نفر سوار بر موتور سایکل بودند. یک نفر پایین شد با سلاحی که در دست داشت مرا تهدید کرد که گوشی و پولهای خود را بده. من هم به خاطر حفظ جان خود مقاومت نکردم. فاصله از جایی که پول و گوشی مرا گرفتند تا سر چوک گلها از ۱۰۰ متر بیشتر نبود.”

هرچند، شمار زیادی از مجرمین و دزدان از سوی پولیس بازداشت می‌شوند، دزدی مسلحانه در هرات همواره از نگرانی‌های جدی شهروندان بوده است.

امید یکی دیگر از متضررین است که ۵ تن دزدان مسلح، موبایل و دوربین عکاسی او را دو شب پیش به تاراج برده‌اند. این حادثه هم در منطقه “تانک مولوی” اتفاق افتاده است.

شهروندان در حالی از افزایش سرقت‌ها شکایت دارند که سخن‌گوی پولیس هرات با رد این ادعاها می‌گوید که حضور نیروهای پولیس در شهر به خاطر تطبیق محدودیت‌های قرنطینه افزایش پیدا کرده است.

با وضع قیودات روزگردی و بسته شدن بازار، بی‌کاری، افزایش فقر و جرایم به نگرانی‌های زیادی دامن زده است.

به باور آگاهان، تعطیل شدن کسب و کارها و بی‌کاری، فقر را به اوج رسانده است.

غلام حسن مجروح، آگاه امور امنیتی، هشدار می‌دهد که بی برنامه‌گی برای جلوگیری از فقر، فاجعه بزرگتر از کرونا را در پی خواهد داشت.

او در عین حال تأکید می‌کند که باید پولیس و استحبارات در چنین شرایطی قوی‌تر فعالیت کنند.

بر اساس آمار اداره ملی کارکنان افغانستان، در پی شیوع کرونا ۲ میلیون نفر کارهای روزانه خود را از دست داده‌اند.

بی‌کاری فقر می‌آورد؛ فقر نا امنی و افزایش جرایم را در پی دارد.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد