کمیسیون اصلاحات اداری هرات پس از این امتحان کانکور عمومی برای بست ۵ و ۶ را هر شش ماه یکبار برگزار   می کند. زلمی مالیار، رییس این اداره می گوید که در کنار آن قرار است در آینده نزدیک امتحان بست های بالاتر از ۵ نیز به صورت الکترونیکی درهرات اخذ شود. کمیسیون اصلاحات اداری […]

کمیسیون اصلاحات اداری هرات پس از این امتحان کانکور عمومی برای بست ۵ و ۶ را هر شش ماه یکبار برگزار   می کند.

زلمی مالیار، رییس این اداره می گوید که در کنار آن قرار است در آینده نزدیک امتحان بست های بالاتر از ۵ نیز به صورت الکترونیکی درهرات اخذ شود.

کمیسیون اصلاحات اداری ولایت هرات گفت که در سال آینده مالی حدود ۱۳۶۰ بست خالی وجود دارد که از این میان ۴۰۰ بست آن مخصوص معلمین و باقی بست ها در ولسوالی ها و مرکز ولایت هرات وجود دارد.

زلمی مالیار رئیس اصلاحات و ادارای ولایت هرات می گوید که از سه ماه بدینسو بست های در بخش زراعت و مستوفیت اعلام شده و بست های خالی هرات نیز طی شش ماه اول سال مالی، به اعلان خواهد رفت.

این درحالی است که ریاست اصلاحات اداری ولایت هرات می گوید که  این کمیسیون در سطح افغانستان طی سال گذشته بیش از یک‌میلیون نفر درخواست را طی مراحل کردند و ۵۱ هزار نفردر بست های مربوط آن استخدام شدند.

آقای مالیار می گوید که بست های اشغال شده از طریق رقابت و سیستم الکترونیکی انتخاب شده اند.

به گفته این ریاست بست های ۵ و ۶ حمایوی از طریق کانکور سراسری که بعد ازین هر شش ماه یکبار گرفته خواهد شد؛ به رقابت گذاشته خواهد شد.

از سوی هم آقای مالیار وجود بست های خیالی را تایید می کند و میگوید که تعداد آنها مشخص نیست اما با بایومتریک و الکترنیکی شدن روند اخذ امتحان، این بست ها برچیده خواهد شد.

این درحالی است که بارهای شهروندان از وجود بست های خیالی در تمامی ادارات انتقاد می کنند.

روند استخدام کارمندان دولتی همواره روند پیچیده و جنجالی بوده است؛ به همین سبب بسیاری از جوانان ادارات دولتی را به فساد در روند استخدام متهم می کنند و به شفافیت به این روند بی باور اند.

این درحالی است که بروکراسی و بررسی اوراق امتحانات از سوی هیت های دولتی زمینه فساد و استخدام های سلیقه ی را فراهم کرده است.

اما نمایندگان مجلس هرات که بیشترین مراجعین از جوانان را دارند که سراغ کار و شغل مناسب برای شان اند؛ می گویند که روند الکترونیکی شدن استخدام می تواند برشفافیت آن تاثیر بگذارد.

غلام فاروق مجروح نماینده مجلس می گوید که در تشکیلات حکومت کمبود کدر وجود دارد. اما پس از شکل گیری کمیسیون اصلاحات اداری و تاثیر گذاری آن بر روند استخدام شفاف کارمندان را گذشت زمان مشخص خواهد کرد.

ادراه محلی هرات می گوید که این ادراه دخالت بر روند امتحانات ندارد و تلاش دارند تا از طریق بررسی دقیق و ساختن لایحه بتواند بر شفافیت بیشتر آن نظارت داشته باشند.

اداره اصلاحات اداری دیتابسی را درست کرده که طی چند سال آینده سوانح کاندیدان و حاضری کارمندان ادارات نیز الکترونیکی خواهد شد.

براساس دیتابس اداره اصلاحات اداری، ۲۶۱۷۳ بست در تسیکلات این اداره وجود دارد که ۶۸۲۳ بست کار کنان ادرات دولتی  و ۱۹۳۵۰ بست ۵ و ۶ حمایوی می باشد.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد