برای نخستین بار در بخش حرفه و فن، یک کارگاه تولیدی ویژه بانوان در ناحیه دوازدهم شهر هرات، از سوی برنامه ی ملی میثاق شهروندی افتتاح و آغاز به کار کرد. مسئول عمومی برنامه ملی میثاق شهروندی افغانستان در سفری به هرات می گوید که این کارگاه با هزینه ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار افغانی […]

برای نخستین بار در بخش حرفه و فن، یک کارگاه تولیدی ویژه بانوان در ناحیه دوازدهم شهر هرات، از سوی برنامه ی ملی میثاق شهروندی افتتاح و آغاز به کار کرد.

مسئول عمومی برنامه ملی میثاق شهروندی افغانستان در سفری به هرات می گوید که این کارگاه با هزینه ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار افغانی در بخش تولید شیرینی افتتاح شده است.

محمد نجیب امیری، مسئول عمومی برنامه شهری میثاق شهروندی به رادیو معراج می گوید که در این کارگاه ابتدا برای خانم ها آموزش داده می شود و بعد برای آنان کار سپرده می شود.

این کارگاه زمینه کار برای دستکم ۱۰۰ خانم را فراهم ساخته است.

خانم های که در این کارگاه آموزش دیده و دست به کار شده اند از راه اندازی این پروژه خرسند به نظر می رسند و می گویند که نیاز است تا برنامه های بیشتری برای سایر خانم ها هم راه اندازی شود.

طی سالهای گذشته همواره انتقادها از نبود برنامه های حمایتی برای خانم های شاغل و بخصوص بی بضاعت بلند بوده است.

سکینه حسینی، عضو شورای ولایتی هرات می گوید که نگران مصرف بودجه های بزرگی است که از سوی دولت برای خانم ها در نظر گرفته می شود اما تغییری در زندگی آنان ایجاد نمی کند.

در افغانستان بیشتر خانم ها از استقلالیت مالی برخوردار نیستند اما برای رسیدن به آن تلاش میکنند و آن هم از روی مجبوریت.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می گوید که از اولویت های اداره محلی در سال پیش رو، ایجاد اشتغال برای خانم هاست.

قرار است در قالب برنامه میثاق شهروندی ۱۷۰ پروژه در چهار شهر از جمله مزار شریف، جلال آباد، قندهار و هرات راه اندازی شود.

از این میان ۴۰ پروژه در بخش های شیرینی پزی، خیاطی، قالین بافی، تولید ترشی باب و حرفه های مورد نیاز در هرات دیزاین و آماده شده است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد