امروز دو پروژه بازسازی جاده و ساخت کانال های آب رو در نواحی یازدهم و پانزدهم شهر هرات از سوی برنامه ی میثاق شهروندی به بهره برداری رسید. محمد عالم فیضی، مسئول برنامه ملی میثاق شهروندی هرات می گوید که این پروژه ها شامل بیش از ۳ هزار متر کانگرت و آسفالت جاده و بیش […]

امروز دو پروژه بازسازی جاده و ساخت کانال های آب رو در نواحی یازدهم و پانزدهم شهر هرات از سوی برنامه ی میثاق شهروندی به بهره برداری رسید.

محمد عالم فیضی، مسئول برنامه ملی میثاق شهروندی هرات می گوید که این پروژه ها شامل بیش از ۳ هزار متر کانگرت و آسفالت جاده و بیش از ۳۶۰۰ متر کانال های آب رو است.

او گفت:” پروژه های که امروز به بهره برداری می رسد جاده است که به طول ۳۲۸۷ متر در دو ناحیه سیزدهم و پانزدهم است و طول جویچه های که در اطراف جاده ها کار شده ۳۶۴۳ متر است و هزینه این دو پروژه با سهم مردم و سهم برنامه در حدود ۱۲ میلیون افغانی میشود و طی دو سال تاکنون ۱۱۷ پروژه تکمیل شده است”.

تاکنون شماری از پروژه ها در هفت ناحیه از جمله ناحیه نهم، دهم، یازده هم، دوازدهم، سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم با هزینه دست کم ۹۰۰ میلیون افغانی به بهره برداری رسیده است.

بانشدگان این نواحی با استقبال از تطبیق این پروژه ها می گویند که نیازمند پروژه های بیشتری هستند.

طی دو سال گذشته از ۳۰۰ پروژه دیزاین شده برنامه ملی میثاق شهروندی در هرات، نزدیک به ۱۲۰ پروژه به بهره برداری رسیده است.

نور احمد حیدری، عضو شورای ولایتی هرات نقش برنامه ملی میثاق شهروندی در توسعه شهری را موثر می داند و می گوید که شماری از باشندگان نواحی و ولسوالی ها تاکنون با مشکلات خدماتی و رهایشی دست و پنجه نرم میکنند و نیاز است تا برنامه های بیشتری روی دست گرفته شود.

او گفت:” این برنامه برای انکشاف و توسعه موثریت بسیار زیادی دارد و موجودیت برنامه ملی میثاق شهروندی و همچنان پروژه های قبلی مثل همبستگی ملی برای مردم موثر می دانیم و باید که پروژه ها مطابق به جمعیت و جغرافیای هرات تخمین زده شود و همه مشکلات مردم را در این زمینه در نظر داشته باشند”.

پروژه های برنامه ملی میثاق شهروندی به همکاری اداره شهرداری تطبیق می شود.

حکومت به منظور برطرف سازی مشکلات سد راه باشندگان شهر و ولسوالی ها، برنامه ملی میثاق شهروندی را آغاز کرده و قرار است تا ۱۰ سال از طریق این برنامه، پروژه های خدمات رسانی برای مردم اجرا شود.

تا کنون سه سال از آغاز این برنامه گذشته است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد