همزمان با ختم سال مالی ۱۳۹۸ مسئولان اداره اقتصاد هرات می گویند که بیش از ۳۰۰ پروژه خدمات رسانی و عام المنفعه یا در حال اجرا است و یا به بهره برداری رسیده است. ناهید رحمتی، رئیس اداره اقتصاد هرات می گوید که ۱۶۰ پروژه انکشافی از سوی دولت و ۱۷۰ پروژه هم از سوی […]

همزمان با ختم سال مالی ۱۳۹۸ مسئولان اداره اقتصاد هرات می گویند که بیش از ۳۰۰ پروژه خدمات رسانی و عام المنفعه یا در حال اجرا است و یا به بهره برداری رسیده است.

ناهید رحمتی، رئیس اداره اقتصاد هرات می گوید که ۱۶۰ پروژه انکشافی از سوی دولت و ۱۷۰ پروژه هم از سوی موسسات ملی و بین المللی در بخش های بازسازی، زراعت و کمک رسانی تطبیق شده است.

او گفت:” پروژه های که توسط موسسات ملی و بین المللی در سال ۱۳۹۸ تطبیق شده و یا در حال اجرا است و علاوه بر این که در سال ۲۰۱۹ ، ۹۶ پروژه به ثبت رساندیم؛ درکنار این ها پروژه های انتقالی داشتیم که اگر پروژه های انتقالی و جدید جمع کنیم در کل توسط موسسات ملی و بین المللی ۱۷۰ پروژه تطبیق شده که این پروژه ها بیشتر در قسمت خدمات بشر دوستانه بوده”.

از سوی هم خانم رحمتی می گوید که ظرفیت تطبیق پروژه ها در هرات زیاد است و در سال مالی ۱۳۹۹ در پلان انکشافی هرات به مرکز پیشنهاد دستکم ۶ میلیارد افغانی بودجه داده اند.

او می گوید که اما نیاز است تا نمایندگان هرات در پارلمان نسبت به بودجه هرات داد خواهی کنند.

بر اساس آمار اداره اقتصاد هرات با ختم سال مالی ۱۳۹۸، ۹۹  درصد بودجه این ولایت در ۳۴ اداره به مصرف رسیده است.

محمد سردار بهادری، عضو شورای ولایتی هرات می گوید که برخی از پروژه ها به گونه متوازن تطبیق نشده است.

او گفت :”پروژه های که در ولسوالی ها کار شده به بهانه نا امنی ها انکشاف متوازن در نظر گرفته نشده و اگر پروژه های هم کار شده باشد یا از نظر کیفیت متأسفانه مشکل داشته یا فساد تطبیق پروژه ها را تحت تاثیر قرار داده و رضایت مردم ولسوالی های اطراف از انکشاف متوازن نیست”.

بودجه اختصاص یافته هرات در سال مالی ۱۳۹۸  ۴ میلیارد و ۷۵۷ میلیون افغانی بود.

سید عظیم کبرزانی، نماینده مردم هرات در پارلمان می گوید که موضوع بودجه ولایات امروز در کمیسیون مالی و بودجه پارلمان آغاز شد و تلاش ها برای دریافت بودجه بیشتر به هرات از سوی آنان جریان دارد.

امسال بودجه بیش از ۴ میلیارد افغانی هرات با تاخیر به این ولایت رسید.

با ختم سال مالی ۱۳۹۸ دست کم ۵۰ پروژه در هرات به سال بعد انتقال داده شده است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد