از روز ملی “کار کنان خدمات صحی” در حالی در هرات تجلیل می‌شود که رضاکاران در ولسوالی‌های دوردست با تهدید مخالفان مسلح روبه‌رو هستند. به گفته آنان تهدید از سوی مخالفان مسلح عمده‌ترین سد برای پیش‌برد خدمات صحی است. مسوولان صحت عامه هرات نیز تهدیدهای امنیتی در ولسوالی‌ها را تأیید کرده و از ادامه این […]

از روز ملی “کار کنان خدمات صحی” در حالی در هرات تجلیل می‌شود که رضاکاران در ولسوالی‌های دوردست با تهدید مخالفان مسلح روبه‌رو هستند.

به گفته آنان تهدید از سوی مخالفان مسلح عمده‌ترین سد برای پیش‌برد خدمات صحی است.

مسوولان صحت عامه هرات نیز تهدیدهای امنیتی در ولسوالی‌ها را تأیید کرده و از ادامه این روند ابراز نگرانی می‌کنند.

محمد آصف کبیر، معاون اداره صحت عامه هرات می‌گوید که از چندی به این سو تهدیدهای مخالفان در ولسوالی‌ها، فعالیت‌های صحی را با مشکل رو‌به‌رو ساخته است.

آقای کبیر می‌افزاید:«خدمات صحی مربوط حکومت و یا هیچ جناح و گروه خاصی نیست و تنها هدف آن نجات جان انسانهاست؛ از این رو خدمات صحی را نباید سیاسی ساخت.»

در پاسخ به این که برای جلوگیری از تهدید مخالفان، اداره محلی هرات چه برنامه یی روی دست دارد؛ جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می گوید:«متأسفانه شایعاتی که برای جلوگیری از واکسین پولیو پخش شده یکی از حربه‌های دشمنان است. و برای حل مشکلات صحی در حد توانایی اداره محلی هرات تلاش می‌کند.»

در کل کشور ۳۰ هزار رضاکار صحی فعالیت دارند. در هرات ۲۴۰۰ رضاکار صحی زن و مرد وجود دارند که بیش‌تر آن‌ها در ولسوالی‌ها خدمات صحی را ارایه می‌کنند.

تعلیمات صحی، کمک‌های اولیه، تداوی امراض معمول، تقویت سیستم رجعت‌دهی، تعقیب سیستم تداوی توبرکلوز زیر نظارت مستقیم، عرضه‌ی خدمات تنظیمِ خانواده در جامعه و اشتراک در کمپاین‌های ملی واکسین از وظایف عمده‌ی کارکنان صحی می‌باشد.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد