امروز سه پروژه آب رسانی زراعتی به ارزش ۲۵۰ میلیون افغانی در ولسوالی گذره هرات به بهره برداری رسید. مسئولان اداره انرژی و آب می گویند که این پروژه ها برای مهار و تقسیم عادلانه آب تطبیق شده است. نجیب الله جوینی، رئیس دریای هریرود – مرغاب می گوید که در کنار بهره برداری از […]

امروز سه پروژه آب رسانی زراعتی به ارزش ۲۵۰ میلیون افغانی در ولسوالی گذره هرات به بهره برداری رسید.

مسئولان اداره انرژی و آب می گویند که این پروژه ها برای مهار و تقسیم عادلانه آب تطبیق شده است.

نجیب الله جوینی، رئیس دریای هریرود – مرغاب می گوید که در کنار بهره برداری از این سه پروژه، کار یکی دیگر از پروژه های آبی به ارزش ۵۴ میلیون افغانی آغاز شده است.

او گفت:” ما در تمام ولسوالی ها از چشت گرفته تا ولسوالی کهسان پروژه های داریم و کانال کهسان هم هست که تا چند روز آینده، سنگ تهداب آنها را می گذاریم”.

بر اساس معلومات این اداره، پروژه های به بهره برداری رسیده بیش از ۳ هزار هکتار زمین زراعتی را در ولسوالی گذره هرات آبیاری میکند.

باشندگان این ولسوالی با ابراز خرسندی از بهره برداری و آغاز کار پروژه های آبی رسانی می گویند که قسمتی از مشکلات زراعتی شان برطرف خواهد شد.

همواره اعضای شورای ولایتی و باشندگان برخی از ولسوالی ها از انکشاف نامتوازن در هرات انتقاد میکنند.

توریالی طاهری، معاون شورای ولایتی هرات می گوید که ولسوالی های دور دست و نا امن از تطبیق پروژه ها محروم اند.

مسئولان اداره محلی هرات می گویند که هم اکنون بیش از ۱۵۰ میلیون دالر پروژه های مختلفی در حال اجرا است.

عبدالقیوم رحیمی، والی هرات به رادیو معراج می گوید که تاکنون خواسته های آنان از سوی وزارت انرژی و آب بر آورده شده اما هنوز برای آبادانی هرات نیاز به فعالیت های بیشتری است.

مسئولان وزارت انرژی و آب می گویند که در حال حاضر دست کم ۱۱ پروژه به ارزش ۸۵۰ میلیون افغانی در ولسوالی های مختلف در حال اجرا است.

خان محمد تکل، معین وزارت انرژی و آب می گوید که قرار است ۵ پروژه بزرگ خدماتی و آب رسانی در ولایات مختلف و بخصوص هرات تطبیق شود که به زود ترین فرصت سنگ تهداب آن به زمین گذاشته خواهد شد.

مسئولان این وزارت می گویند که از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ پروژه را به ارزش ۴۱۱ میلیون افغانی به بهره برداری رسانده اند و در حدود ۶۶ میلیون افغانی هم در بخش های تحکیم بند ها و سر بند ها هزینه در نظر گرفته شده است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد