بار ها مسئولان اداره برق به شهروندان وعده ترمیم و حل مشکلات قطع وصل برق را داده اند اما با فرا رسیدن فصل سرما، کمبود و قطع برق همچنان یکی از مشکلات عمده  است. شهروندان هرات، اداره برشنا را به وعده خلافی و عدم برنامه ریزی درست برای حل مشکل قطع وصل برق متهم میکنند. […]

بار ها مسئولان اداره برق به شهروندان وعده ترمیم و حل مشکلات قطع وصل برق را داده اند اما با فرا رسیدن فصل سرما، کمبود و قطع برق همچنان یکی از مشکلات عمده  است.

شهروندان هرات، اداره برشنا را به وعده خلافی و عدم برنامه ریزی درست برای حل مشکل قطع وصل برق متهم میکنند.

قطع برق و همچنان پایین بودن ولتاژ برق در هرات موضوع تازه ای نیست و مقامها همواره بر حل این چالش تاکید کرده اند اما هنوز این مشکل پابرجاست.

انجینر دلاور مرادی، معاون عملیاتی اداره برق هرات به رادیو معراج می گوید که استفاده زیاد انرژی برق از سوی مردم و وجود تار های کاغذ باد از دلایل اصلی قطع و وصل برق است.

او گفت:” نهایت به اساس پلان کاری که ما داریم قبل از اولین باران در ولایت هرات چندین مرتبه پاکسازی لین ها را انجام می دهیم و شاخه های درختانی که به لین ها ارتباط برقرار میکند و آنها را قطع میکنم اما متأسفانه آنقدر زیاد است که با اولین باران  باعث قطع برق مشترکین می شود و همچنان مصارف مشترکین برق ما نظر به اینکه تمام مصارف و ضرورت های خود را از جمله، پخت و پز، گرم کردن منازل و همه مصارف را روی برق می اندازند”.

در حال حاضر برق ۶۰ درصد مردم هرات از کشور ایران و ۴۰ درصد هم از کشور ترکمنستان تامین میشود.

محمد سردار بهادری، عضو شورای ولایتی هرات می گوید که بار ها شکایت های شهروندان به آنان رسیده و برق هرات  نیازمند مدیریت بهتر است.

او گفت:” نیاز به مدیریت بیشتر و بهتر دارد که باید اداره برق جلساتی خاصی به منظور رفع مشکلات برق زمستان امسال داشته باشد و حتمآ نقش خوبی خواهد داشت و اگر تلاش کند و مدیریت خوبی داشته باشد تاثیر خواهد داشت”.

در چنین مواردی، در کنار خسارات وارده به مردم، مسئولان اداره برق هرات می گویند که در هر حادثه و فشار برق خسارمند شده اند.

با این حال انجینر دلاور مرادی، معاون عملیاتی اداره برق هرات از ایجاد کمیسیونی به منظور تقسیم عادلانه برق در شهر و ولسوالی ها خبر می دهد.

هم اکنون اداره برق دست کم  ۲۵۰ هزار مشترک دارد.

با همه ی اینها مسئولان اداره محلی هرات می گویند که قرار است برق هرات تقویت شود.

عبدالقیوم رحیمی، والی هرات می گوید که در نشستی که با سفیر ترکمنستان داشته، قرار شده که این کشور یک ترانسفارمر را برای هرات کمک کند.

او گفت:” من سفری که به کابل داشتم همراه سفیر ترکمنستان وعده داده شد که یک ترانسفارمر را ترکمسنتان بلا عوض کمک میکند که ۱۰ روز بعد از طریق خط ریل انتقال داده می شود و در پایگاه نور جهاد نصب می شود تا ما بتوانیم برق بیشتری را دریافت کنیم که مشکل کار خانه ها و شهر حل شود”.

هرات هم اکنون باداشتن چهار پایگاه نیروی برق، توانایی جذب ۱۹۵ میگاوات برق را دارد که  دست کم ۲۵۰ هزار مشترک برق از این شبکه ها استفاده میکنند.

بر اساس آمار های اداره برق هرات، هم اکنون ۹۹ درصد ازباشندگان نواحی پانزده گانه به برق دسترسی دارند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد