براساس آمار اداره کار و امور اجتماعی، در حال حاضر دستکم ۹ هزار کودک خیابانی در هرات وجود دارد. کودکانی که از سوی گروه های تبهکار  و باند های مافیایی وادار به تکدی گری می شوند. عبدالقیوم افغان، رئیس اداره کار و امور اجتماعی هرات با ابراز نگرانی می گوید که سازماندهی کودکان تکدی گر […]

براساس آمار اداره کار و امور اجتماعی، در حال حاضر دستکم ۹ هزار کودک خیابانی در هرات وجود دارد.

کودکانی که از سوی گروه های تبهکار  و باند های مافیایی وادار به تکدی گری می شوند.

عبدالقیوم افغان، رئیس اداره کار و امور اجتماعی هرات با ابراز نگرانی می گوید که سازماندهی کودکان تکدی گر را ۴ تا ۵ باند مدیریت میکند.

او گفت:” در هرات ۹ هزار طفل شناسایی شده و واقعآ نگران باند ها هستیم که در هرات دست های مرموزی پشت سر اطفال است که آنها وادار به تخلف میکند و از آنها سو استفاده میکنند”.

مسئولان اداره کار و امور اجتماعی می گویند که از ۹ هزار کودک خیابانی که در هرات وجود دارد ۶۵ درصد شان کودکان بیرون از ولایت هستند.

نجیب الله محبی، عضو شورای ولایتی هرات با ابراز نگرانی نسبت به سو استفاده از کودکان خیابانی می گوید که تاکنون طرح جامعی از سوی مسئولان برای جلوگیری از فعالیت گروه های تبهکار تکدی گر روست دست گرفته نشده است.

او گفت:” در کنار تکدی گری استفاده های سو هم از آنها صورت میگرد که متأسفانه تاکنون هیچ گونه برخوردی و طرح جامعی از سوی حکومت و  حمایت قاطعی از این کودکان صورت نگرفته است؛ اگر چنین ادامه پیدا کند این تبدیل به یک معضل بسیار بزرگتر از چیزی که هست می شود”.

رئیس اداره کار و امور اجتماعی هرات از مسئولان محلی و امنیتی هرات خواستار پیگرد این باند ها شده است.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می گوید که اعضای این باندها با جدیت تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

او گفت:” هدایت واضح و جدی مقام ولایت هرات به بخش های کشفی و اطلاعاتی این است تا با استفاده از معلوماتی که اداره کار و امور اجتماعی در اختیار شان قرار می دهد با این افراد به گونه جدی برخورد کنند”.

بخش قابل توجهی از آگاهان بر این باورند که دغدغه های امنیتی و سیاسی حکومت، همواره مانع جدی برای پرداختن به این کودکان بوده است.

این مسئله سبب شده تا افراد سودجو این کودکان را برای رسیدن به اهداف خود ابزار قرار دهند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد