به دنبال آغاز کار پروژه های خدمات رسانی اداره شهرداری هرات امروز کار ساخت دو کانال آب رو، به هزینه دست کم ۳۰ میلیون افغانی امروز در هرات آغاز شد. شهرداری این ولایت می گوید که این کانال ها به طول ۲ هزار متر در نواحی هشتم و چهاردهم روی دست گرفته شده است. غلام […]

به دنبال آغاز کار پروژه های خدمات رسانی اداره شهرداری هرات امروز کار ساخت دو کانال آب رو، به هزینه دست کم ۳۰ میلیون افغانی امروز در هرات آغاز شد.

شهرداری این ولایت می گوید که این کانال ها به طول ۲ هزار متر در نواحی هشتم و چهاردهم روی دست گرفته شده است.

غلام حضرت مشفق، شهردار هرات به رادیو معراج می گوید این دو کانال از جمله بزرگترین پروژه های این اداره است.

او گفت:” امروز دو پروژه از پروژه های بزرگ این اداره افتتاح می شود که در ناحیه چهاردهم ۱۴۴۰ متر در دو طرف جاده است و با هزینه حدود ۱۸ میلیون افغانی و کانال ناحیه هشتم حدود ۷۶۰ متر است و هزینه هر دو کانال نزدیک به ۳۰ میلیون افغانی است”.

شروع کار و کندن جوی ها در نواحی مختلف شهر، سبب ایجاد ترافیک شدید در مرکز شهر شده است.

همزمان انتقاد ها از کندی و به درازا کشیدن پروژه های در حال اجرای شهرداری نزد شهروندان و اعضای شورای ولایتی هرات بلند است.

باشندگان ناحیه نواحی شهر می گویند که با بهره برداری این پروژه ها قسمتی از مشکلات شهری برطرف خواهد شد اما طولانی شدن روند اجرای پروژه ها نگران کننده است.

اداره شهرداری هرات برای باشندگان وعده تطبیق دست کم ۹۰ پروژه تا پایان سال جاری را داده که از این میان کار  ۴۰ پروژه آغاز شده است.

نور احمد حیدری، عضو شورای ولایتی هرات هم همنوا با باشندگان از کندی کار پروژه ها انتقاد میکند و خواستار سرعت بخشیدن در اجرا پروژه ها است.

او گفت:” می بینید که یک جاده چندین روز بر روی رفت و آمد مردم مسدود است و دلیل اینکه میخواهند که آسفالت ترمیم کنند و چند روز است که جاده مهتاب باعث یک سلسله مشکلات برای مردم شده است و یا کانال های که کار می شود و کانالی که از چهارراهی مستوفیت الی قول اردو ادامه دارد چند ماه است که جریان دارد و ما خواهان این هستیم که شهرداری هرات پروژه هارا به موقع معین آن انجام دهد”.  

با این حال شهردار هرات از بهره داری تمام پروژه های دیزاین شده و در حال اجرا تا یک ماه آینده خبر می هد.

غلام حضرت مشفق، می گوید که تا یک ماه آینده ۴۰ درصد از پروژه های این اداره به بهره برداری خواهد رسید.

او گفت:” تا یک ماه آینده ۴۰ درصد از پروژه های که قبلآ افتتاح شده بود به بهره برداری می رسد و پروژه های هم که تاکنون افتتاح شده ۴۰ پروژه است”.

سال گذشته شماری از پروژه های اداره ی شهرداری بنا به دلایل مختلف نیمه کاره باقی ماند که این مسئله باعث سرازیر شدن سیلاب ها در شهر شد.

این در حالیست که تا پایان سال مالی و آغاز بارندگی ها در هرات زمان زیادی باقی نمانده است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد