در ادامه اعتراضات به برکناری سلیمان امیری، فرمانده پلیس سابق ولسوالی گذره هرات، امروز تعدادی از طرفداران وی طی تجمعی خواهان بازگشت او به سمتش شدند. ۱۵ روز پیش مسئولان امنیتی هرات با انتشار خبرنامه ای از خلع سلاح و برکناری سلیمان امیری خبر دادند. سلیمان امیری دست کم دو سال به عنوان فرمانده پلیس […]

در ادامه اعتراضات به برکناری سلیمان امیری، فرمانده پلیس سابق ولسوالی گذره هرات، امروز تعدادی از طرفداران وی طی تجمعی خواهان بازگشت او به سمتش شدند.

۱۵ روز پیش مسئولان امنیتی هرات با انتشار خبرنامه ای از خلع سلاح و برکناری سلیمان امیری خبر دادند.

سلیمان امیری دست کم دو سال به عنوان فرمانده پلیس ولسولی گذره هرات ایفای وظیفه کرده است.

آقای امیری میگوید که جنرال امین الله امرخیل، فرمانده پلیس هرات با او مشکل شخصی دارد و علیه او توطئه شده است.

آقای امیری می گوید که در برابر قانون پاسخگو است.

او گفت:” من هیچ وقت خیانت و ظلم نکردم و هیچ وقت با کسی که ظلم میکند با او موافق نیستیم، و فرمانده پلیس هرات با من تنها مشکل ندارد بلکه با دیگران هم دارد و من می گویم که امرخیل هر کاری کردی بیا به قانون و بیا ایستاد شد و چرا مرا به دادستانی معرفی نمیکنی”.

طرفدارن و شماری از ارباب های قریه جات ولسوالی گذره هرات، از جنرال امین الله امر خیل فرمانده پلیس هرات در پارلمان شکایت کرده اند.

حمید الله حنیف، نماینده مردم در پارلمان به رادیو معراج می گوید که این شکایت نامه به آنان رسیده و در حال بررسی و تحقیق پیرامون این موضوع هستند.

او گفت:” اینکه مردم تظاهرات میکنند، مردم حق دارند اگر کسی درست کار میکند از او دفاع کند و حق کسی تلف می شود برای او دادخواهی کند؛ در چوکات قانون در قسمت شکایت و عریضه ارباب ها منطقه و مردم به کمیسیون شکایات پارلمان آمده و تحت بررسی قرار دارد و هنوز تصمیمی در این قسمت گرفته نشده است”.

مسئولان فرماندهی پلیس هرات می گویند در کنار اینکه فرمانده پلیس ولسوالی گذره هرات از وظیفه اش برکنار شده، به ارگان های عدلی و قضایی هم معرفی شده است.

عبدالاحد ولی زاده، سخنگوی پلیس هرات می گوید که بر اساس شکایت ها و ادعاهای باشندگان ولسوالی گذره  آقای امیری برکنار شده است.

او گفت:” شکایت ها و ادعاهایی نسبت به فرمانده پلیس گذره رسیده و از طرفی هم تحت پیگرد عدلی و قضایی قرار داشت و براساس هدایت و تصمیم بزرگان و هیئت رهبری فرماندهی پلیس هرات از وظیفه اش برکنار شد و فردی دیگری به این سمت به عنوان سرپرست گماشته شده و هر آنچه که قانون و مقامات مرکزی بگویند مطابق به آن عمل می شود و اجراآت صورت میگیرد”. 

قبل از این نیز طرف داران سلیمان امیری فرمانده پلیس ولسوالی گذره هرات با مسدود کردن مسیر این ولسوالی دست به تظاهرات زده بودند.

آنان هشدار می دهند که اگر به خواسته های شان رسیدگی نشود به اعتراضات شان ادامه خواهند داد.

تاکنون هیچ نهاد یا مقام بی طرفی نسبت به آنچه دلایل اصلی این رویداد عنوان می شود اظهارنظر نکرده است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد