انداخت مواد صدا ساز، فیر توسط کلاشنکف و تفنگچه و سر و صدا های افراد و بوق موتر ها در مراسم های شب‌گردی از مواردی است که تقریبا هر شب در هرات رخ می دهد. شهروندان هرات با انتقاد از عملکرد نیروهای امنیتی در برابر این افراد می گویند که از طرف شب به شدت […]

انداخت مواد صدا ساز، فیر توسط کلاشنکف و تفنگچه و سر و صدا های افراد و بوق موتر ها در مراسم های شب‌گردی از مواردی است که تقریبا هر شب در هرات رخ می دهد.

شهروندان هرات با انتقاد از عملکرد نیروهای امنیتی در برابر این افراد می گویند که از طرف شب به شدت نگران این معضل هستند و اطفال و زنان صدمه روحی دیده اند.

کامران علیزایی، رئیس شورای ولایتی هرات نیز می گوید که اگر پلیس مانع این معضل نشود این مسئله به فرهنگ در شب تبدیل خواهد شد.

او گفت:” خواهش ما از فرماندهی پلیس هرات این است که با جدیت با چنین افراد برخورد کند؛ صدا های اینها به حدی بلند است که باعث آزار و اذیت شهروندان شده است و جدآ خواهشمند هستیم که با اینها برخورد قانونی صورت گیرد”.

صدا های دلخراش در شب نه تنها مردم را نگران ساخته است بلکه پلیس هرات را وادار به اقدام کرده است.

مسئولان امنیتی می گویند از این پس افرادی که دست به فیر های هوایی و انفجار پتاقی ها در جریان مراسم خوشی بزنند دستگیر خواهند شد و تا زمانی که مردم محل او را نبخشند از بند رها نخواهند شد.

امین الله امرخیل، فرمانده پلیس هرات می گوید که در صورت مشاهده، افراد را دستگیر و به پنجه قانون خواهد سپرد.

او گفت:” مردم شریف ولایت هرات باید از چنین موادی استفاده نکند چراکه آرامش شهر را این مواد و صدا ها بر هم زده و مردم و نیروهای امنیتی را به تشویش می سازد و اگر برخوردیم با چنین رویدادی، ما اجرات قانونی میکنیم و هشدار ما این است که اول پرهیز کنند و در غیر اینصورت ما این افراد را دستگیر و به پنجه قانون می سپاریم”.

واردات و فروش مواد صدا زا و بخصوص تفنگچه های پلاستیکی یکی از نگرانی هایی است که تاکنون اقدام جدی برای جلوگیری از واردات و فروشات آن نشده است.

هم اکنون این اشیا و مواد در بسیاری از فروشگاه ها و دکان های داخل محلات به گونه آزادانه به فروش می رسد.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد