برنامه ملی میثاق شهروندی به منظور رفع مشکلات اولیه باشندگان نواحی شهر، از سه سال به این طرف آغاز به کار کرده است. با این حال امروز بیش از ۲ کیلومتر از جاده های ناحیه سیزدهم شهر هرات آسفالت و به بهره برداری رسید. محمد عالم فیضی، مسئول برنامه ملی میثاق شهروندی در هرات می […]

برنامه ملی میثاق شهروندی به منظور رفع مشکلات اولیه باشندگان نواحی شهر، از سه سال به این طرف آغاز به کار کرده است.

با این حال امروز بیش از ۲ کیلومتر از جاده های ناحیه سیزدهم شهر هرات آسفالت و به بهره برداری رسید.

محمد عالم فیضی، مسئول برنامه ملی میثاق شهروندی در هرات می گوید که ارزش این پروژه بیش از۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار افغانی است.

او می گوید که در کنار این به ارزش بیش از ۱۲ میلیون افغانی کار آسفالت بیش از یک کیلومتر جاده در ناحیه نهم هم آغاز شده و قرار است تا ۵ ماه آینده به بهره برداری برسد.

او گفت:” امروز دو پروژه در ناحیه سیزدهم به بهره برداری سپرده شد و یک پروژه هم در ناحیه نهم است و هزینه مجموع این سه پروژه ۲۴ میلیون و ۵۰۰هزار افغانی است و ۳۳۰۰ خانواده هم از این پروژه ها بهره مند می شوند و طول این جاده ها ۳۳۳۶ متر است”.

با این حال باشندگان ناحیه سیزدهم با ابراز خرسندی از بهره داری این پروژه می گویند که قسمتی از مشکلات مناطق شان بر طرف شده است.

اما آنان میگویند که نیاز است تا اداره شهرداری هم برای پاک کاری کانال ها و جاده های خاکی اقدام کند.

در کنار برنامه ملی میثاق شهروندی، اداره شهرداری هم از چند ماه به این طرف دست کم کار ۳۰ پروژه خدمات رسانی را آغاز کرده است.

مینا نادری، معاون اداره شهرداری هرات می گوید که همزمان با فرارسیدن فصل سرما هم اکنون کار پاک کاری تمام جاده، کانال ها و جوی های داخل شهر آغاز شده است.

او می گوید که در کنار این، ساخت و ساز کانال ها در نواحی شهر در حال اجرا است.

او گفت:” یک و نیم ماه دیگر برای ساخت و ساز کانال ها و جاده ها هنوز وقت است تا فرارسیدن سردی هوا و بخش تنظیف هم اکنون پاک کاری های خود را آغاز کرده و در حال حاضر در تمام نواحی پاک کاری ها جریان دارد”.

از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۷ پروژه از سوی برنامه ملی میثاق شهروندی در هفت ناحیه شهر به بهره سپرده شده است و دست کم ۲۳۰ پروژه هم در حال اجرا است.

برنامه ملی میثاق شهروندی یکی از برنامه های بزرگ و خدمات رسانی در کشور به شمار می رود.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد