مسئولان اداره برق هرات می گویند که گروه طالبان از باشندگان برخی مناطق خواستار تحویل پول صرفیه های برق شده اند. محمد طاهر عارف، رئیس اداره برق هرات میگوید دستکم ۴۵۰۰ مشترک برق در مناطقی از ولسوالی های گلران، کشک کهنه، غوریان و کهسان از مدتی به این طرف پول صرفیه برق خود را تحویل […]

مسئولان اداره برق هرات می گویند که گروه طالبان از باشندگان برخی مناطق خواستار تحویل پول صرفیه های برق شده اند.

محمد طاهر عارف، رئیس اداره برق هرات میگوید دستکم ۴۵۰۰ مشترک برق در مناطقی از ولسوالی های گلران، کشک کهنه، غوریان و کهسان از مدتی به این طرف پول صرفیه برق خود را تحویل نکرده اند و آنان توان متر خوانی را در این مناطق ندارند.

او گفت:” در ولسوالی های گلران و کشک کهنه از قبل و از دستکم دوسال این موضوع صورت می گرفت و ما به مقام ولایت و مقامات امنیتی این نگرانی را شریک ساختیم و همچنین در ولسوالی های کهسان و غوریان از یک ماه به این طرف، بعضی تهدیداتی وجود دارد به مردم و قریه داران تاکید کردند و بر اساس گزارشات و اسنادی که به دست داریم طالبان مسلح در این مناطق از مردم میخواهند که پول صرفیه برق خود را تحویل خود شان کنند و به کارمندان برق اجازه متر خوانی را نمی دهند”.

جمع آوری پول صرفیه برق توسط گروه طالبان و کم کاری دولت در این زمینه، اعضای شورای ولایتی هرات را نگران ساخته است.

وکیل احمد کرخی، عضو شورای ولایتی هرات می گوید که گروه طالبان در شماری از ولسوالی ها از مردم خواستار تحویل پول صرفیه برق شده است.

او میگوید بار ها این نگرانی را با مسئولین بلند پایه حکومتی شریک ساخته اما تاکنون توجه خاصی صورت نگرفته است.

سال قبل هم اداره برق  گفته بود که دست کم ۴ هزار مشترک برق در دولسوالی، گلران و کشک به گونه غیرقانونی از انرژی برق استفاده میکنند و گروه طالبان هم در شماری از ولسوالی ها از جمله گلران پول صرفیه برق مردم را جمع آوری میکنند.

مسئولان اداره محلی هرات هم همواره بر رفع این مشکل تاکید کرده اند اما تاکنون گویا جنبه عملی به خود نگرفته است.

مجیب فیضی، معاون سخنگوی والی هرات می گوید که اداره برق این مشکل را با اداره محلی شریک ساخته و مقام ولایت هدایاتی به منظور رفع این مشکل داده است.

این در حالیست که دست کم ۲۵۰ هزار مشترک از برق وارداتی ایران و ترکمنستان در هرات استفاده میکنند.

بر اساس آمار اداره برق هم اکنون ۹۹ درصد از باشندگان شهر هرات به انرژی برق دسترسی دارند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد