افزایش ناامنی ها و تحرکات مخالفان مسلح دولت در برخی ولسوالی های هرات، نگرانی شهروندان و اعضای شورای ولایتی را برانگیخته است. تحرکات گروه طالبان در ولسوالی های اوبه، پشتون زرغون، گلران، شیندند و رباط سنگی هرات در این اواخر افزایش یافته است. هفته ی گذشته طالبان به قصد تصرف گلران، بر مرکز این ولسوالی […]

افزایش ناامنی ها و تحرکات مخالفان مسلح دولت در برخی ولسوالی های هرات، نگرانی شهروندان و اعضای شورای ولایتی را برانگیخته است.

تحرکات گروه طالبان در ولسوالی های اوبه، پشتون زرغون، گلران، شیندند و رباط سنگی هرات در این اواخر افزایش یافته است.

هفته ی گذشته طالبان به قصد تصرف گلران، بر مرکز این ولسوالی حمله کردند که با واکنش نیروهای امنیتی مواجه شدند.

در دو روز گذشته باشندگان ولسوالی های پشتون زرغون، شیندند، رباط سنگی و اوبه نیز شاهد درگیری هایی میان طالبان و نیروهای امنیتی بودند.

همنوا با باشندگان ولسوالی ها، فعالان مدنی نیز نگران افزایش ناامنی ها در هرات هستند.

فعالان مدنی میگویند در جریان درگیری ها، مردم متضرر میشوند و شماری از راه های مواصلاتی نیز بر روی آنان مسدود می شود.

جواد عمید، فعال مدنی تبعات ناشی از جنگ را کاهش حوزه حکومت داری و بی باوری مردم نسبت به حکومت میداند.

همزمان شورای ولایتی هرات میگوید بیشتر حملات تهاجمی گروه طالبان در ولسوالی ها از طرف شب روی میدهد.

به گفته ی این نهاد، گزارش هایی وجود دارد که طالبان با سلاح های دید در شب مجهز هستند.

وکیل احمد کرخی، مسئول کمیته امنیتی شورای ولایتی هرات وضعیت امنیتی در ولسوالی ها را قناعت بخش نمیداند.

او گفت:” متأسفانه او حرف های که در مرکز بزرگ های امنیتی می زنند در حد شعار است. ما کارکردی که مورد قناعت ما باشد از آنها ندیدیم، تبلیغات است که ما اینقدر طالب را از بین بردیم آمار می دهند به رسانه ها و ما شاهد تغییراتی که مورد قناعت ما و مردم باشد در بخش امنیتی نیستیم”.

با این حال مسئولان محلی هرات می گویند که بر اساس تصمیم شورای نظامی هرات، وضعیت تغییر خواهد کرد و اقدامات جدی تر امنیتی روی دست گرفته خواهد شد.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می گوید که هم اکنون در چهار ولسوالی از جمله پشتون زرغون، اوبه، رباط سنگی و گلران عملیات نظامی جریان دارد.

او گفت:” شکار هدفمند فرماندهان کلیدی طالبان بخشی از این برنامه ها بوده که خوشبختانه نتیجه داده، سران کلیدی طالبان از بین رفتند و این روند ادامه دارد و در خیلی از مناطق ما شاهد این بودیم که وضعیت تغییر کرده و تداوم عملیات ها هدفمند نیروهای امنیتی وضعیت را تغییر خواهد داد”.

بر اساس گزارش ها، مخالفان مسلح دولت از ولایت های غور و بادغیس وارد هرات شده و قصد برهم زدن نظم و امنیت این ولایت را دارند.

پلیس هرات چند روز قبل اعلام کرد که از ابتدای سال، دستکم ۵۰ عضو گروه طالبان به شمول ۵ فرمانده برجسته ی این گروه در این ولایت کشته شده اند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد