شهردار های ولایات کندز، بامیان، بلخ و ولسوالی های محمود راقی، بازارک، نجراب، حصه اول کوهستان، شیرخان بندر، آقچه، قره باغ و خلم امروز برای سیر مطالعاتی و آموزشی به هرات سفر کرده اند. آنان می گویند که قرار است در بخش های سرسبزی، تنظیف، حکومت داری شهری و مدیریت فاضلاب، از شهرداری هرات الگو […]

شهردار های ولایات کندز، بامیان، بلخ و ولسوالی های محمود راقی، بازارک، نجراب، حصه اول کوهستان، شیرخان بندر، آقچه، قره باغ و خلم امروز برای سیر مطالعاتی و آموزشی به هرات سفر کرده اند.

آنان می گویند که قرار است در بخش های سرسبزی، تنظیف، حکومت داری شهری و مدیریت فاضلاب، از شهرداری هرات الگو برداری کنند.

این برنامه از سوی اداره حکومت داری شهری معینیت شهرداری های ارگان های محل راه اندازی شده است.

با این حال شهروندان می گویند که شهرداری هرات تاکنون در قسمت بازسازی، مدیریت شهری، سرسبزی، کانالازیسیون و مدیریت فاضلاب کم توجه بوده و این شهر هنوز به معیار های لازم برای الگو برداری برابر نیست.

طی چند سال گذشته و با آمدن و رفتن چندین شهردار، کار چشم گیری در هرات صورت نگرفته است.

امسال هم با گذشت هفت ماه از آغاز سال مالی تاکنون بودجه شهرداری نرسیده است.

عبدالرحمن مولوی زاده، معاون شورای شهر می گوید طبق وعده، قرار است هفته آینده بودجه به دسترس شهرداری قرار گیرد.

او گفت:” تلاش کردیم اما متأسفانه بودجه شهرداری به دست ما نرسیده و ماه همانطور که به مردم خود وعده داده بودیم از هفته آینده اگر بودجه به دسترس مردم قرار نگیرد ما تلاش خواهد کردیم که از راه های قانونی صدا بلند کنیم و دادخواهی کنیم”.

شهردار هرات هم می گوید که بیش از ۷۰ پروژه به دلیل نیامدن بودجه کارشان آغاز نشده است.

غلام حضرت مشفق، شهردار هرات می گوید که به زود ترین فرصت بودجه خواهد رسید و کار پروژه های زیربنایی آغاز خواهد شد.

او گفت:” بودجه شهرداری تقریبآ نزدیک است تا مواصلت کند و مشکلی هم که ایجاد شده بود از خود شهرداری هرات بود چراکه بودجه تشکیل اش مقداری نواقص ترتیب داده شده بود و ماه ثور مسترد شده بود باید منظور می شد و ما دوباره تنظیم کردیم و به کابل ارسال کردیم و معلومات که دارم به زود ترین فرصت قرار است که فرستاده شود”.

این در حالیست که در زمستان گذشته، بسیاری از خیابان ها و جاده های هرات به دلیل نبود کانالازیسیون معیاری دچار آب گرفتگی شد و برای مردم مشکل خلق کرد است.

از سویی، هم اکنون بسیاری از خیابان های هرات به ویژه درب قندهار نیاز به آسفالت دوباره دارد که با وجود اعتراضات گسترده تاکنون عملی نشده است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد