۳۱ می روز جهانی مبارزه با دخانیات است. در جامعه ای که روز به روز تعداد معتادان بر شانه های دولت و ملت سنگینی میکند؛ اداره ی اطلاعات و فرهنگ برنامه ای برای آگاهی دهی درباره ضررهای دخانیات برگزار کرد. آریا رئوفیان، رییس اطلاعات و فرهنگ هرات می گوید هرات از جمله ولایت هایی ست […]

۳۱ می روز جهانی مبارزه با دخانیات است.

در جامعه ای که روز به روز تعداد معتادان بر شانه های دولت و ملت سنگینی میکند؛ اداره ی اطلاعات و فرهنگ برنامه ای برای آگاهی دهی درباره ضررهای دخانیات برگزار کرد.

آریا رئوفیان، رییس اطلاعات و فرهنگ هرات می گوید هرات از جمله ولایت هایی ست که بیشترین مصرف دخانیات در آن رواج دارد و بیشتر متقاضیان جوانان هستند.

تنوع دخانیات در هرات، سبب شده تا جوانان زیادی در این دام پهن شده گرفتار شوند.

مسوولان در ریاست مبارزه با مواد مخدر با ابراز نگرانی از افزایش روز افزون دخانیات در بین جوانان، از عدم توانایی حکومت جهت جمع آوری قلیان خانه ها و دیگر دخانیات می گویند.

سید محمد سادات، سرپرست ریاست مبارزه با مواد مخدر در هرات می گوید که این اداره در بخش جمع آوری قلیان خانه ها با ملاحظات حقوقی و قانونی روبرو است.

افزایش استفاده از روان گردان ها نیز از جمله چالش های جدی در هرات خوانده می شود، دخانیاتی که جوانان زیادی به منظور دست یافتن به آرامش کاذب، از آن استفاده می کنند.

به باور برخی از کارشناسان فقر، فشارهای اجتماعی، نبود مکان های تفریحی سالم و عدم آگاهی در مورد عواقب دخانیات از عمده ترین دلایل استفاده دخانیات از سوی جوانان است.

فضل الدین فاضل، استاد دانشگاه می گوید شکست های عاطفی و استفاده دخانیات به صورت تفننی از جمله اصلی ترین دلایل روی آوردن به دخانیات است.

دسترسی آسان به دخانیات در هرات روز به روز این پدیده را با جوانان و نوجوانان بیشتر آشنا می سازد. سن استفاده از دخانیات در هرات طبق آمار تایید ناشده به سیزده سال رسیده است.

هم اکنون ۶۰ الی ۷۰ هزار تن در هرات به مواد مخدر سنتی و صنعتی گرفتار هستند اما آمار دقیقی از شمار معتادان در این ولایت در دست نیست.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد