کمیته ی دادخواهی ولایت هرات، در یک نشست خبری از عملی نشدن وعده حکومت در راستای  ساخت سرد خانه ۵ هزار تنی در این ولایت اعتراض کردند. آنان وزارت زراعت را در قسمت اختصاص منابع برای ایجاد سردخانه ها ناکام میدانند. قرار بود سه سال قبل، سردخانه ای با ظرفیت ۵ هزار تن در هرات […]

کمیته ی دادخواهی ولایت هرات، در یک نشست خبری از عملی نشدن وعده حکومت در راستای  ساخت سرد خانه ۵ هزار تنی در این ولایت اعتراض کردند.

آنان وزارت زراعت را در قسمت اختصاص منابع برای ایجاد سردخانه ها ناکام میدانند.

قرار بود سه سال قبل، سردخانه ای با ظرفیت ۵ هزار تن در هرات ایجاد شود، اما کار ساخت این سردخانه دو سال قبل متوقف شد.

جواد عمید، از فعالان مدنی در این باره گفت:” متاسفانه یک عدم هماهنگی بین حکومت و دونر ها وجود دارد در قدم بعدی این است که متاسفانه حکومت نمیتواند که اولویت بندی کند و دغدغه حکومت این نیست که پروژه های انکشافی و زیر بنایی در سطح کشور ساخته شود و دغدغه حکومت این است که چگونه به قدرت خود ادامه دهد و آنرا حفظ کند”.

همزمان با این عبدالصبور رحمانی، رئیس اداره ی زراعت هرات دلیل توقف ساخت و تاخیر در ساخت این سردخانه را مشکلات تدارکاتی و تخنیکی عنوان میکند.

وی تاکید دارد که ۷ ماه قبل کار دیزاین تخنیکی  این پروژه آغاز شده است که بعد از دیزاین به مرحله تدارکاتی سپرده خواهد شد.

او گفت:” بین ۶ تا ۷ ماه می شود که از طریق دفتر جی آی زید از طریق متخصصین جرمنی و هندی بالای دیزاین تخنیکی سرد خانه های افغانستان کار می کنند و بعد از اینکه دیزاین اینها ختم شود شاهد خواهید بود که به مرحله تدارکات میرود”.

انگور، شفتالو، زردآلو، خیار، تربوز، بادنجان، بادنجان رومی و انواع سبزیجات از عمده‌ترین محصولات زراعتی هرات است که دهقانان و کشاورزان برای نگهداری  این محصولات در فصل های مختلف سال، نیاز به سردخانه دارند.

از سالها به این طرف، مسئولان و مقامات مرکزی برای حل مشکلات سد راه باغداران و دهقاقین از جمله ایجاد سرخانه های معیاری وعده داده اند اما تا کنون جنبه عملی به خود نگرفته است

 

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد