اداره مستقل ارگان های محل برای اولین بار گفتمان ملی “شهروند محور” را به منظور بهبود حکومت داری خوب و جمع آوری طرح های برتر و تطبیق آن راه اندازی کرده است. این برنامه امروز در هرات با حضور مقام های بلند پایه حکومتی راه اندازی شد. حامد کریمی، رئیس پالیسی و پلان اداره مستقل […]

اداره مستقل ارگان های محل برای اولین بار گفتمان ملی “شهروند محور” را به منظور بهبود حکومت داری خوب و جمع آوری طرح های برتر و تطبیق آن راه اندازی کرده است.

این برنامه امروز در هرات با حضور مقام های بلند پایه حکومتی راه اندازی شد.

حامد کریمی، رئیس پالیسی و پلان اداره مستقل ارگان های محل می گوید که قرار است این گفتمان در هشت زون ولایت افغانستان راه اندازی و طرح ها جمع آوری و پیشکش حکومت شود.

او گفت:” طرح های که در سمینار هرات ارایه می شود مورد گزینش هیئت داوری قرار میگیرد و طرح های برتر در سطح زون های افغانستان جمع بندی می شود و امیدوار هستیم طی سال روان بتوانیم برنامه ی ملی را با حضور کابینه و نظام و طرح های که نهاد های اکادمیک برای بهبود حکومت داری محلی در افغانستان می دهند پیشکش حکومت شود و بتوانیم زمینه تطبیق شان را فراهم سازیم”.

طرح های که  قرار است اینجا در هرات انتخاب و پیشکش حکومت شود در بخش های زراعت، انرژی، بازاریابی تولیدات داخلی و معادن و مدیریت شهری است.

عبدالقیوم رحیمی، والی هرات می گوید که قرار است دست کم ۳۰ طرح را در این گفتمان ارایه کنند تا بررسی و انتخاب شود.

او گفت:” طرح های از طرف مردم، نهاد های مدنی، استادان و اقشار مختلف جامعه در این موارد ساخته شده و پیش و از پیش ما اعلان کرده بودیم و طرح ها جمع شدند و اینجا طرح ها انتخاب می شوند و بحث روی طرح ها صورت میگیرد”.

این گفتمان برای دو روز در هرات ادامه دارد.

سکینه  حسینی، عضو شورای ولایتی هرات، این برنامه ها را نمایشی میداند و می گوید که همواره پالسی ها و برنامه هایی برای بهبود و وضعیت انکشافی مردم و جامعه ساخته شده اما هیچگاه تغییر مثبتی رونما نشده است.

اوگفت:” در قسمت انکشاف وقتی میگویم راه لاجورد، تاپی و غیره برنامه ها آمد و مردم استقبال کردند و اما چرا ما شاهد تغییر کلانی نسبت به وضعیت مردم نبودیم چون این برنامه ها نمایشی هستند”.

با این حال امیدواری ها بر این است تا بعد از ختم این گفتمان ها در هشت زون کشور، طرح های جامع جمع بندی و طی سال جاری زمینه تطبیق آن فراهم شود.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد