گروهی ۴۰ نفره متشکل از دانش آموزان هرات امروز برای پاک کاری قسمت های از شهر، آستین بالا زدند. هدف این گروه نهادینه شدن فرهنگ “شهر عاری از زباله” است. این دانش آموزان در حالی اقدام به این کار کردند که با گرم شدن هوا امکان افزایش انواع بیماری ها نیز شدت یافته است. مسئولان […]

گروهی ۴۰ نفره متشکل از دانش آموزان هرات امروز برای پاک کاری قسمت های از شهر، آستین بالا زدند.

هدف این گروه نهادینه شدن فرهنگ “شهر عاری از زباله” است.

این دانش آموزان در حالی اقدام به این کار کردند که با گرم شدن هوا امکان افزایش انواع بیماری ها نیز شدت یافته است.

مسئولان ادراه محیط زیست می گویند که روزانه در هرات دست کم ۹۰۰ هزار کیلو زباله تولید می شود.

با این حال حامد الهام، مدیر اطلاعات و ارتباطات عامه اداره محیط زیست هرات می گوید که از میان ولایات کشور تا حدودی در این شهر فرهنگ سازی شده و مردم از انداختن زباله در کنار جاده ها خودداری میکنند.

اما زباله ها تنها هوا را آلوده نمیکند بلکه مریضی های را هم به بار می آورد.

مسئولان اداره صحت عامه هرات، وجود زباله ها را یک خطر جدی برای انسانها عنوان میکنند.

عبدالحکیم تمنا، رئیس اداره صحت عامه به رادیو معراج می گوید که وجود زباله ها در گوشه و کنار شهر باعث انتشار میکروب ها شده و امراض ساری را به وجود می آورد.

او گفت:” زباله ها اگر جمع آوری نشود و سرگردان بماند باعث بروز امراض ساری می شود در واقع واسطه کننده  است که میکروب را از یک جا به جای دیگر انتقال می دهد چه در صورتیکه خشک می شود چه با آب آشامیدنی و یا هم به نحوی به دست و سر و صورت و یا به شش داخل می شود”. 

این در حالیست که با سرعت یافتن روند زندگی شهری و صنعتی، نوع و حجم زباله ها نیز تغییر یافته، زباله هایی که به راحتی و در مدت کوتاهی فضا را آلوده میکند.

با این حال، وجود زباله های خشک، تازه و کیمیایی همواره یکی از نگرانی های زیست شناسان و خطر آن برای انسان ها بوده که کمتر نسبت به آن توجه شده است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد