مسئولان محلی هرات می گویند که عاملین ۸۰ درصد از جرائمی که در سال ۹۷ رخ داده، در این ولایت دستگیر شدند. جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می گوید که در ۲۷۷۹ قضیه،  ۲۱۱۶ تن به اتهام جرایمی چون قتل، نگهداری سلاح، سرقت، قاچاق مواد مخدر و فروش مشروبات الکلی بازداشت شده اند. او گفت:” […]

مسئولان محلی هرات می گویند که عاملین ۸۰ درصد از جرائمی که در سال ۹۷ رخ داده، در این ولایت دستگیر شدند.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می گوید که در ۲۷۷۹ قضیه،  ۲۱۱۶ تن به اتهام جرایمی چون قتل، نگهداری سلاح، سرقت، قاچاق مواد مخدر و فروش مشروبات الکلی بازداشت شده اند.

او گفت:” بر اساس اسناد و شواهدی که بخش های اطلاعاتی و کشفی پلیس در اختیار ما قرار دادند عاملین بیشتر از ۸۰ درصد از جرم و جنایت در یک سال گذشته در ولایت هرات دستگیر شدند که اینها بیشتر از دو هزار تن در رویداد های جرایم و جنایی و خلاف دستگیر شدند”.

ترور، فروش مواد مخدر، آدم ربایی و سرقت از جمله ناامنی هایی است که همه ساله در هرات اتفاق می افتند.

امین الله امرخیل، فرمانده پلیس هرات می گوید که دستگیری این افراد تاثیر قابل ملاحظه ای در تامین امنیت داشته است.

طی فعالیت های افراد مجرم در سال ۱۳۹۷، دست کم ۱۸۵۳ تن از مردم متضرر شده اند.

نجیب الله طاهری، دادستان ابتدایی امنیت عامه هرات می گوید که ۱۸۴۲ واقعه به این اداره راجع شده که از این میان ۱۸۹۱ تحقیق بررسی شده و به محکمه ارسال شده است.

او گفت:” در سال ۱۳۹۷ در مجموع ۱۹۴۲ واقعه جرمی از ارگان های کشفی و امنیتی به سارنوالی آمده که از این میان ۱۸۹۱ واقعه به محکمه فرستاده شده و فیصله محاکم را در بر گرفته است”.

با این حال پلیس هرات می گوید که در سال ۹۸ برنامه های منظمی برای تامین امنیت روی دست دارند.

این در حالیست که سال قبل با اوج گرفتن سرقت های مسلحانه در شهر، جنرال امین الله امرخیل، فرمانده امنیه هرات به نیروهای پلیس حق تیراندازی به سوی سارقان مسلح را داد؛ این روند به کاهش سرقت های مسلحانه در این ولایت منجر شد.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد