کنفرانس “نقش و حقوق زنان در آینده افغانستان” از سوی انستیتوت آموزشی افغان “” AIL در هرات برگزار شد. در این برنامه شماری از مسئولان بلند پایه دولتی و مرکزی نیز حضور داشتند. در پایان این برنامه برای دستکم ۷۰ خانمی که در “نشست زنان هدفمند” اشتراک کرده بودند نیز تقدیرنامه اهدا شد. از یکسال […]

کنفرانس “نقش و حقوق زنان در آینده افغانستان” از سوی انستیتوت آموزشی افغان “” AIL در هرات برگزار شد.

در این برنامه شماری از مسئولان بلند پایه دولتی و مرکزی نیز حضور داشتند.

در پایان این برنامه برای دستکم ۷۰ خانمی که در “نشست زنان هدفمند” اشتراک کرده بودند نیز تقدیرنامه اهدا شد.

از یکسال به این سو دستکم ۷۰ خانم فعال در ۱۸  نشست “زنان هدفمند” جهت ارتقای ظرفیت در حوزه های مختلف از جمله حقوق زنان، رهبری، حکومت داری خوب، آموزش و صحت اشتراک کرده اند.

به مناسبت یکسالگی این برنامه، کنفرانسی تحت نام “نقش و حقوق زنان در آینده افغانستان” برگزار شد.

علی اکبر زرین، معاون انستیتوت آموزشی افغان “” AIL می گوید که اکثر خانم ها در نشست زنان هدفمند، نخبگان و مسئولان بلند پایه حکومتی هستند.

او گفت:” خانم های نخبه و افرادی که در ادارات دولتی و دانشگاه ها وظیفه دارند را دور هم جمع کردیم تا برای آنها ارتقای ظرفیت شود و هم اعلان موجودیت باشد. بر این مبنا که یک کتله عظیم از خانم های هدفمند هراتی دور هم جمع شوند تا بتوانیم در برنامه های آینده چی در ولایت هرات، مرکز و سایر ولایات که نیاز به ایده پردازی، بحث و صحبت باشد، هرات هم جزئی از آن باشد و شماری از نخبه ها داشته باشد که در این موارد اظهار نظر کنند”.

برنامه نشست “زنان هدفمند” در انستیتوت آموزشی افغان “” AIL هر دو هفته یک بار برگزار می شد.

با این حال امروز پروفسور سکینه یعقوبی، مادر آموزش و پرورش افغانستان و رئیس اجرایی انستیتوت آموزشی افغان می گوید که این زنان در نشست های یکسال گذشته، موفق بوده اند.

او گفت:” AIL اهدافی دارد و اهداف این است که خانم های افغانستان در کنار آقایان کشور، برای افغانستان خدمت کنند و خدمت ایشان خدمتی باشد که ما به جهت مثبت همدیگر پذیری، آموزش و عشق و علاقه تشویق و به آن جهت برسیم”.

برای ۷۰ خانمی که در این برنامه اشتراک کرده بودند در پایان محفل امروز تقدیرنامه توزیع شد.

این خانم ها میگویند که برگزاری این برنامه برای آنان موثر بوده است.

در این برنامه شماری از مسئولان بلند پایه دولتی و مرکزی و نیز شخصیت های مطرح کشور حضور داشتند.

داکتر فرامرز تمنا، رییس سابق مطالعات استراتژیک وزارت امور خارجه افغانستان که در این برنامه اشتراک داشت

برگزاری نشست هایی مانند “زنان هدفمند” را بسیار موثر خواند.

او گفت:” برنامه زنان هدفمند میتواند که زنان را از موجودات و شهروندان منفعل تبدیل کند به شهروندان کنش گر و فاعل در امور سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور، لذا وقتی که یک زن چند ماه می آید به صورت هدفمندانه آموزش هایی فرا میگیرد؛ این آموزش ها میتواند در ارتقای جایگاه زنان و افزایش نقش شان در توسعه یافتگی افغانستان کمک کند”.

انستیتوت آموزشی افغان “AIL”  در سال ۱۳۷۴ تاسیس و تا حال زیر نظر پروفسور سکینه یعقوبی در کنار ایجاد مکاتب و مراکز آموزشی، در بخش های صحت، مشوره دهی حقوقی برای شهروندان، اداره و مدیریت و آگاهی عامه برای بیش از ۱۲ میلیون تن خدمات ارایه کرده است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد