فعالیت دستکم ۵۰ دندانپزشکی در هرات به دلیل سرپیچی از قوانین صحی متوقف شده است. مسئولان اداره صحت عامه هرات میگویند که از یکسال به این طرف به این مراکز هشدارهای لازم داده شده بود اما آنان توجهی به این موضوع نکرده بودند. اسدالله اوبه وال، مدیر عمومی بررسی از تطبیق قوانین صحی صحت عامه […]

فعالیت دستکم ۵۰ دندانپزشکی در هرات به دلیل سرپیچی از قوانین صحی متوقف شده است.

مسئولان اداره صحت عامه هرات میگویند که از یکسال به این طرف به این مراکز هشدارهای لازم داده شده بود اما آنان توجهی به این موضوع نکرده بودند.

اسدالله اوبه وال، مدیر عمومی بررسی از تطبیق قوانین صحی صحت عامه هرات به رادیو معراج می گوید این مراکز در شهر و ولسوالی ها فعالیت داشتند.

او گفت:” از ابتدای سال تاکنون ۵۰ مرکز دندان را به دلیل تخطی های گوناگون مسدود کرده اند و این پروسه جریان دارد و ممکن است جا های دیگه ای هم همچون تخطی های داشته باشند که در اثر نظارت همکاران مان با آنها هم برخورد جدی و قانونی صورت خواهد گرفت”. 

آقای اوبه وال می گوید که تاکنون دو تن از دندانپزشکان به دلیل سرپیچی و تخطی از قوانین صحی به دادستانی معرفی شده اند.

او گفت:” ما مطابق مقررات وزارت صحت عامه یکبار برای مراکز اخطار می دهیم و بار دوم به ارگان های عدلی و قضایی معرفی میکنیم و در همین سال گذشته هم دو تن را از بخش دندان به ارگان های عدلی و قضایی معرفی کردیم”.

روند بررسی از مراکز دندانپزشکی همچنان در هرات جریان دارد.

با این حال مهدی حدید، عضو شورای ولایتی هرات دستاورد های اداره صحت عامه را در بخش تطبیق قوانین چشمگیر نمیدانند و می گوید که باید بررسی ها به گونه جدی تری صورت گیرد.

او گفت:” بخاطر مسایل ناامنی ما تاکنون شاهد دستاورد های چشمگیری نبودیم، هر چند استندرد های تعریف شده ی وجود دارد ولی وزارت صحت عامه در قبال اینکه بتواند تیم مشخصی مکلف کند که نظارت کنند به صورت سیستماتیک اما متاسفانه به آن شکلی که ما دوست داریم نهادینه نشده است”.

بیشتر مراکز دندانپزشکی که تاکنون فعالیت شان از سوی اداره صحت عامه هرات متوقف شده است در شهر موقعیت دارند.

با این وجود آصف کبیر، معاون اداره صحت عامه هرات می گوید که این ولایت هنوز هم کمبود دندان پزشک روبروست.

آقای کبیر اظهار امیدواری کرد که در آینده نسل جدیدی از دندان پزشکان متخصص، از دانشگاه های کشور به جامعه تقدیم شود.

بر اساس آمار اداره صحت عامه، در حال حاضر دست کم ۱۵۰ مرکز دندان در هرات فعالیت دارد.

این در حالیست که مسئولان صحی هرات میگویند که به دلیل موجودیت ناامنی در نقاط دور دست، تاکنون موفق به نظارت از مراکز درمانی در این مناطق نشده اند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد