مسئولان شفاخانه حوزوی هرات می گویند که به طور میانگین روزانه ۳۰ تن بر اثر رویدادهای ترافیکی به این مرکز درمانی منتقل می شوند که از این میان، ۳۰ درصد موارد وخیم و ۵ درصد موارد فوتی در محل حادثه می‌باشند. به گفته ی آنان گراف رویدادهای ترافیکی ۱۰ الی ۱۵ درصد نسبت به زمان […]

مسئولان شفاخانه حوزوی هرات می گویند که به طور میانگین روزانه ۳۰ تن بر اثر رویدادهای ترافیکی به این مرکز درمانی منتقل می شوند که از این میان، ۳۰ درصد موارد وخیم و ۵ درصد موارد فوتی در محل حادثه می‌باشند.

به گفته ی آنان گراف رویدادهای ترافیکی ۱۰ الی ۱۵ درصد نسبت به زمان مشابه در سال گذشته افزایش یافته است.

خیابان های کم عرض، ناآشنایی با قواعد ترافیکی و رانندگی و همچنان ورود سیل‌آسای موترهای ویشی به باور اهالی هرات، مسبب افزایش رویدادهای ترافیکی در این شهر شده است.

محمد عارف جلالی، سرطبیب شفاخانه حوزوی هرات می گوید که روزانه به طور میانگین ۳۰ تن به دلیل حوادث ترافیکی به این شفاخانه منتقل می شوند که بیش از نیمی از آنان ساکنان شهر هستند.

به گفته او ۳۰ درصد این موارد وضعی وخیم دارند و ۵ درصد موارد هم افرادی اند که در محل حادثه جان می‌بازند.

او می گوید سیر مراجعه‌کننده‌گان در اثر حوادث ترافیکی در سال جاری تا کنون سیر صعودی داشته است.

اما فرماندهی پولیس هرات آماری متضاد با مسئولان صحی ارائه میکند.

فرزاد فروتن، سرپرست دفتر سخنگوی پولیس هرات می گویند که در ربع سوم سال جاری، ۸۸ حادثه ترافیکی در شهر هرات رخ داده که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، کاهش ۲۰ درصدی را نشان می دهد.

با این حال ورود روزافزون مهاجران از ولایات آسیب دیده به شهر هرات، ورود موترهای ویشی، شلوغی خیابان ها و عدم آشنایی بسیاری از رانندگان با قوانین ترافیکی، تیزرانی، کم عرض بودن جاده ها و نبود علائم ترافیکی از دلایل اصلی وقوع رویدادهای ترافیکی خوانده می شود.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد